اگر چین برای مخالفت با آخرین تهدید آمریکا برای افزایش عوارض، واردات نفت از ایران را افزایش دهد و تحریم‌های آمریکا علیه این کشور را نقض کند، قیمت نفت می‌تواند ۲۰ تا ۳۰ دلار در هر بشکه کاهش یابد.

پاسخ چین به اقدامات آمریکا با خرید نفت ایران

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، به نقل از اویل پرایس، طبق گفته بانک آمریکایی مریل لینچ اگر چین برای مخالفت با آخرین تهدید آمریکا برای افزایش عوارض، واردات نفت از ایران را افزایش دهد و تحریم‌های آمریکا علیه این کشور را نقض کند، قیمت نفت می‌تواند ۲۰ تا ۳۰ دلار در هر بشکه کاهش یابد.

 قیمت نفت خام آمریکا در روز دوشنبه ۱.۲۸ درصد کاهش یافت و به ۵۴.۹۵ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت با ۱.۲۴ درصد کاهش ۶۱.۱۲ دلار معامله شد. افزایش جنگ تجاری ترس از کند شدن رشد تقاضای نفت در جهان را بالا برده است.

  هفته گذشته پس از اینکه دونالد ترامپ اعلام کرد مذاکرات تجاری چین و آمریکا در سپتامبر ادامه پیدا می کند و آمریکا از اول سپتامبر ۱۰ درصد عوارض اضافی بر ۳۰۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین وضع میکند، قیمت نفت به شدت کاهش یافت.

 پس از آخرین تهدید عوارض، چین قول داد اقدامات متقابل لازم را برای حفاظت از منافع خود انجام دهد و اعلام کرد وضع عوارض جدید بر کالاهای چینی توسط آمریکا یک اقدام غیر منطقی و غیر مسئولانه است.

 عکس العمل چین به وضع عوارض اضافی آمریکا می تواند شامل از سرگیری خرید نفت از ایران به منظور کم اهمیت جلوه دادن سیاست تحریم های آمریکا و جلوگیری از تاثیرات این عوارض بر اقتصاد چین باشد.

 بانک آمریکایی مریل لینچ اعلام کرد:«ما همچنان پیش‌بینی خود را از قیمت نفت برنت برای سال آینده روی بشکه ای ۶۰ دلار حفظ میکنیم ولی قبول داریم که تصمیم چین برای خرید دوباره نفت از ایران می تواند قیمت نفت را به شدت کاهش دهد».

 پکن، حتی پس از لغو معافیت های آمریکا برای خریداران نفت ایران در اوایل ماه می، هرگز خرید نفت از ایران را متوقف نکرده است. علی رغم کمپین حداکثر فشار آمریکا برای صفر کردن صادرات نفت ایران ، چین همچنان به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد. این کشور بزرگترین خریدار نفت ایران قبل از اعمال تحریم‌ها علیه صادرات نفت جمهوری اسلامی بود. چین اعلام کرده از تحریم های آمریکا علیه صادرات ایران پیروی نمی کند، ولی واردات نفت چین از ایران نسبت به چند ماه گذشته بسیار پایین تر است.

 هفته گذشته ایران از چین و سایر کشورهای دوست خواست نفت خام بیشتری از این کشور خریداری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.