مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۱۱.۸ میلیارد ریال تسهیلات ظرف سه ماه نخست امسال به هنرمندان صنای دستی خراسان رضوی پرداخت شد و پرداخت این میزان تسهیلات با بهره پایین، به عنوان کمک به فعالیت حرفه‌ای هنرمندان صنایع دستی و با هدف رونق تولید در این حوزه صورت گرفت.

پرداخت ۱۱.۸ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ابوالفضل مکرمی‌فر افزود: سال گذشته نیز در مجموع ۱۰۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی در خراسان رضوی اعطا شد که منجر به ایجاد ۷۶۷ اشتغال پایدار در حوزه اقتصادی در سطح استان شد.

وی ادامه داد: همچنین دو هزار و ۷۰۰ هنرمند خراسانی طی سال گذشته با دریافت تسهیلات مشغول کار شدند. امسال نیز با تداوم جریان اعطای تسهیلات پیش‌بینی می‌شود این تعداد به سه هزار هنرمند صنایع دستی افزایش یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی همچنین بانوان را فعال‌ترین قشر در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی این استان ذکر و بیان کرد: زنان خراسانی در این عرصه موفقیت‌های فراوانی کسب کرده‌اند.  
۱۰ هزار هنرمند صنایع دستی در خراسان رضوی فعالیت دارند که حدود هشت هزار و ۴۰۰ نفر آنان دارای پروانه اشتغال از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند. هم‌چنین ۹۰ رشته از مجموع ۳۶۰ رشته هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران، در خراسان رضوی فعال است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.