یزد - فرمانده انتظامی استان یزد گفت : استان یزد یکی از استان هایی هست که دارای امنیت بسیار بالایی است و این امنیت حاصل تلاش تمام دستگاه ها و اصحاب رسانه استان است .

رسانه ها و خبرنگاران استان یزد  نقش مهمی در امنیت استان دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، سردارمحمدرضا حیدری در مراسم تجلیل ازخبرنگاران و اصحاب رسانه استان به مناسبت روز خبرنگار با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهیدان و شهدا ی رسانه اظهارداشت : رسانه ها وخبرنگاران مهمترین رکن جامعه هستند که درجهت ارتقا امنیت مردم و جامعه وظیفه اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم رابرعهده دارند و دربرابر تهدیدها و آسیب های جامعه همواره نقش آفرین بودند .

وی افزود : رسانه ها و خبرنگاران هم در انقلاب هم در دوران دفاع مقدس وهم پس آن نقش مهمی در جامعه ایفا کرده اند و در زمان فعلی با توجه به حربه های دشمنان ، وبا توجه به وضعیت کنونی جامعه و توطئه ها ی دشمنان و نظام استکباری رسانه ها نقش بی بدلی در ارتقاء امنیت در جامعه دارند و در این بین رسانه ها ی استان یزد نیز در پیش برد اهداف پلیس در جامعه و ارتقای امنیت و ایمنی مردم استان گام های خوبی برداشته اند.

حیدری تصریح کرد: خنثی کردن اهداف و توطئه های شوم دشمنان فرهنگی و اجتماعی  دشمنان نظام به هم افزایی وعمومی و مشارکت همه دستگاه های اجرایی ونظارتی نیاز دارد.

 وی دقت وشیوایی را از جمله ویژگی های اخبار تاثیرگذاردانست و گفت : دستاورد پلیس دراستان ناشی از تعهد و تلاش پرسنل درهمه رده ها بوده وهمراهی خبرنگارن هم در این راه قابل تقدیراست.

حیدری خاطر نشان ساخت: خوشبختانه طی ۴ ماه گذشته نسبت به زمان مشابه در۴ماه پایانی سال دستوردهای خوبی درحوزه انتظامی به دست آمده سرقت مغازه دراستان ۱۸درصد، کاهش سرقت منزل ۱۰درصد، کیف زنی ۳۴درصد، سرقت اتومبیل ۲۵درصد، سرقت اماکن خصوصی ۱درصد،سرقت محموله کامیون ها ۱۰۰درصد ، و سرقت احشام با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه ۲۱درصد، سرقت مسلحانه ۱۰۰درصد و سرقت تحت  پوشش ۵۰درصد کاهش داشته است.

ضبط بیش از۱۲تن مواد مخدرازابتدای سال جاری دراستان

فرمانده انتظامی استان از کشف و ضبط بیش از۱۲تن مواد مخدرازابتدای سال جاری دراستان خبر داد و گفت: تا صبح امروزسه شنبه دراستان بیش از۱۲تن مواد مخدردراستان کشف وضبط شده و درحوزه کشف سوخت قاچاق ۸۳درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

 حیدری درخصوص حوادث ترفیکی استان یزد گفت: دراین حوزه ۲درصدآمارفوتی برون شهری کاهش داشته ودردرون شهری ۱۴درصد تصادفات فوتی افزایش داشته که در این راه برای کاهش این آمار به کمک رسانه ها نیازداریم و ضعیت پلیس استان ازلحاظ امنیت و آرامش رتبه ۴کشوری و از لحاظ  روند رفتاری در جامعه پلیس استان رتبه ۵را دارا است.

 وی اظهارداشت بیشتر نا امنی ها و جرائمی که در استان رخ  می دهد  متوجه افراد غیر بومی است ومتاسفانه وجود برخی از افراد  غیر بومی دراستان باعث شده جرم و جنایات  در استان افزایش داشته باشد و برخی از خانه مسافرها دراستان با نداشتن آگاهی و به طور ناخواسته با این افراد همکار ی دارند و با اجاره دادن منازل خود دراین کارسهیم هستند و ما برای این مورد هم نیاز به فرهنگسازی داریم ورسانه ها باید در این زمینه به کمک کنند.

در پایان این مراسم از اصحاب رسانه استان و خبرنگاران تجلیل به عمل آمد . 

انتها ی پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.