وبسایت یورو نیوز در مطلبی آمار مالکیت و حمل سلاح در آمریکا را با کشورهای اروپایی مقایسه کرد.

آمار شوکه‌کننده مالکیت سلاح در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین وبسایت یورو نیوز در مطلبی به مقایسه سطح آمار مالکیت اسلحه در آمریکا و کشورهای اروپایی پرداخت. بر اساس آمار «مؤسسه سلاح‌های کوچک» موسوم به «SAS» در آمریکا به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱۲۰ اسلحه وجود دارد که این رقم در کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است.

نتایج این پژوهش نشان داد از کل ۸۵۷ میلیون اسلحه‌ای که در سال ۲۰۱۷ در دست شهروندان جهان قرار داشت، حدود ۴۶ درصد آن در اختیار شهروندان آمریکایی بوده است.

آمار مؤسسه «SAS» نشان می‌دهد مالکیت اسلحه در میان غیرنظامیان بسیار بالاتر از نظامیان بوده و این رقم در میان غیرنظامیان ۸۴.۶ درصد و در میان نظامیان ۱۳.۱ درصد است. در کل تصور می‌شود که بیش از ۱ میلیارد سلاح گرم در ۲۳۰ کشور جهان قرار دارد.

به نوشته یورو نیوز، اتحادیه اروپا که حدود ۵۱۳ میلیون جمعیت دارد ۷۹.۸ میلیون سلاح گرم در سال ۲۰۱۷ در اختیار داشته است. اگر کشورهایی مثل روسیه و ایسلند به آن اضافه شوند، این رقم به ۹۳.۲ میلیون سلاح گرم افزایش می‌یابد.

مالکیت اسلحه به ازای هر ۱۰۰ نفر در آمریکا بالاتر از دیگر کشورها قرار دارد. بیشترین آمار مالکیت سلاح به ازای هر ۱۰۰ نفر به ترتیب متعلق به آمریکا (۱۲۰)، مونته نگرو (۳۹.۱)، صربستان (۳۹.۱) و قبرس (۳۴) است.

آماری شوکه کننده از مالکیت حمل سلاح در آمریکا/ ۶۷ درصد آمریکایی‌ها برای محافظت از خود اسلحه حمل می‌کنند!

نتایج یک گزارش در سال ۲۰۱۳ که بوسیله کمیسیون اروپا انجام شده بود، نشان داد از هر ۱۰ شهروند اتحادیه اروپا، ۹ نفر آن‌ها گفته بودند هرگز اسلحه نداشته اند. در آن زمان، یک سوم آن‌ها علت حمل سلاح را شکار عنوان کرده بودند. فقط ۱۴ درصد آن‌ها گفته بودند علت حمل سلاح محافظت از جان خودشان است.

آرون کارپ، ویراستار مؤسسه «SAS» در این خصوص اعلام کرد: مردم معمولی در آمریکا هر ساله ۱۴ میلیون اسلحه خریداری می‌کنند. اما چرا آن‌ها این سلاح‌ها را خریداری می‌کنند؟ آن‌ها این کار را می‌کنند، زیرا آزادی در بازار آمریکا بسیار زیاد است.

بر اساس پژوهش مرکز تحقیقاتی پیو، در آمریکا ۶۷ درصد مردم اعلام کردند برای محافظت از خود اسلحه حمل می‌کنند. به ترتیب ۳۸ و ۳۰ درصد گفتند برای شکار و تمرین تیراندازی اسلحه دارند. ۱۳ درصد هم کامل کردن کلکسیون اسلحه را علت نگهداری سلاح اعلام کرده اند.

مرکز تحقیقاتی پیو نشان داد ۴۴ درصد شرکت کنندگان آمریکایی اعلام کردند شخصی را می‌شناسند که یا عمدا و یا سهوا تیر خورده است. همچنین ۵۷ درصد اعلام کردند قوانین حمل سلاح باید سخت‌گیرانه‌تر شود.

آماری شوکه کننده از مالکیت حمل سلاح در آمریکا/ ۶۷ درصد آمریکایی‌ها برای محافظت از خود اسلحه حمل می‌کنند!

آمار یک مؤسسه دیگر به نام «گروه مقابله با خشونت‌های اسلحه در آمریکا» نشان داد در این کشور روزانه ۳۱۰ نفر بر اثر تیراندازی کشته می‌شوند که از این تعداد ۱۰۰ نفرشان کشته می‌شوند و ۶۱ نفرشان خودکشی می‌کنند.

در سال‌های اخیر تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا بسیار مرسوم و در سال ۲۰۱۸، ۳۴۰ مورد از این تیراندازی‌ها ثبت شد. در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ این رقم به ترتیب ۳۴۶ و ۳۸۲ مورد بود.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در تلاش بود قوانین مرتبط با حمل سلاح را محدودتر کند. اما تلاش‌های او با مخالفت «انجمن ملی سلاح» مواجه شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا هم یکی از حامیان حمل سلاح است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.