۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 666115

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که تروریستهای داعش در حال حاضر حدود 300 میلیون دلار ثروت در اختیار دارند.

ثروت داعش در حال حاضر چقدر است؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در گزارشی برای شورای امنیت اعلام کرد که تروریست‌های داعش کماکان پس از فروپاشی خلافت ادعایی آنها، ۳۰۰ میلیون دلار ثروت دارند.

به نوشته اسکای نیوز، او در این گزارش گفت که تروریست‌ها آنقدر پول ندارند که سرزمینی را اشغال کنند اما کاهش حملات از سوی تروریست‌ها موقتی است و تروریست‌ها قادر هستند تا هزینه لازم برای انجام حملات تروریستی را از طریق انتقال پول از طریق شرکت‌های غیر رسمی تأمین کنند.

طبق این گزارش، گروهک داعش تلاش دارد از طریق حمایت مالی طرفداران خود در مناطق مختلف آسیا و آفریقا به استقلال مالی برسد. فروش آثار باستانی از دیگر منابع مالی داعش محسوب می‌شود و به گفته گوترش، فقط برخی اعضای رده بالای داعش از محل نگهداری این آثار باستانی خبر دارند.

در گزارش چندی پیش کارشناسان سازمان ملل به شورای امنیت آمده بود که رایج‌ترین روش تروریست‌های داعش برای انتقال پول، انتقال از طریق حواله است. طبق ادعای این گزارش، اعضای داعش تلاش دارند تا دوباره خود را احیا کرده و حملات را از سر بگیرند.

آخرین منطقه تحت اشغال داعش که روستای کوچک باغوز در شرق سوریه محسوب می‌شد سرانجام در تاریخ 23 مارس (سوم فروردین) به دست نیروهای کرد آزاد شد و از آن پس تروریست‌ها هیچ منطقه‌ای را به صورت متمرکز در اشغال خود ندارند اما در مناطق بیابانی و کوهها به صورت هسته‌های چند نفره برخی مواقع دست به حملات کوچک می‌زنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.