همدان- رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان از برگزاری نمایشگاه ملی و همایش کیف و کفش کشور در همدان با حضور ۶۰ برند شناخته شده و فعال در این حوزه خبر داد.

 همدان میزبان نمایشگاه و همایش ملی کیف کفش
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد گازرانی در نشست‌خبریی به مناسبت برگزاری همایش و نمایشگاه ملی کیف کفش در همدان افزود: این نمایشگاه ملی از تاریخ ۲۳ مرداد فعالیتش را آغاز می‌کند.
 وی با یادآوری اینکه فعالان صنعت و کیف و کفش همدان نامی شناخته شده در کشور هستند و همدان اکنون ۶ برند نامی در کشور دارد اظهار کرد: در نمایشگاه پیش‌رو ۴۰ برند از همدان و ۲۰ برند از سایر نقاط کشور و استان‌های صاحب‌نام در این نمایشگاه حضور دارند.
 گازرانی با تاکید بر اینکه برای سخنرانی در مراسم آغازین همایش و نمایشگاه از افراد مسئول کشوری و حتی خارج از کشور دعوت شده است افزود:  با مشخص شدن حضور قطعی آنان در مراسم نام این افراد هم اطلاع‌رسانی خواهند شد. اما حضور معاون وزیر صنایع در قسمت مربوطه نهایی شده است.
 وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار قدس‌آنلاین که برای بومی شدن طرح‌های تولید کیف و کفش همدان چه برنامه‌ای دارید؟، گفت: تا زمانی که زنجیره ارزش افزوده تولید در استان نهایی نشوند نمی‌توان با قاطعیت در این مورد نظر داد اما گام‌های نخست اما مهم را با همکاری بخش خصوی برای بکارگیری دانش و توانایی افراد نامی و زبردست کشور در این حوزه در استان دردستور کار داریم و موید آن هم موفقیت برندهای نام‌آشنای کیف و کفش همدان در کشور است.
دبیر اتاق اصناف همدان افزود: اکنون در استان همدان   آموزشگاه مختص آموزش چرم را راه‌اندازی کردیم و برای تولید سایر وسایل مرتبط با مواد اولیه کفش هم برنامه‌ریزی شده است.
 گازرانی اظهار کرد: همدان ظرفیت ویژه ای در حوزه چرم دارد که باید بیش از گذشته فعال بشود به این دلیل هم از یک استادکار نامی برای حضور و آموزش علاقمندان و جذب آنان بعد از فراگیری آموزش‌ها رایزنی شد که اکنون در همدان آموزش‌ها را ارایه می‌کند.
وی گفت:‌ در همدان حدود یک هزار واحدی تولیدی کفش زنانه داریم و فقط یک واحد تولید همدان که نامی شناخته شده هم است در یک نوبت کاری یک هزار جفت کفش زنانه تولید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.