موسوی گفت: با توجه به ماده ۲۸ قانون انتخابات که اشاره به شرایط انتخاب شوندگان دارد؛ داوطلبان باید به هنگام ثبت نام در محدوده سنی ۳۰ سال تمام تا ۷۵ سال تمام قرار داشته باشند.

حداقل سن داوطلبان حضور در انتخابات ۳۰ سال است

قدس آنلاین: سیداسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: طبق برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ثبت‌نام از داوطلبان حضور در انتخابات از تاریخ دهم آذر تا شانزدهم به مدت هفت روز به عمل خواهد آمد.

او تصریح کرد: با توجه به ماده ۲۸ قانون انتخابات که اشاره به شرایط انتخاب شوندگان دارد؛ داوطلبان باید به هنگام ثبت نام در محدوده سنی ۳۰ سال تمام تا ۷۵ سال تمام قرار داشته باشند.

موسوی ادامه داد: بر اساس تبصره ۴ این ماده قانونی که در سال ۹۵ مورد اصلاح و الحاق قرار گرفته است، ملاک محاسبه سن اشخاص برای ثبت نام در انتخابات بر اساس تاریخ تولد اولیه ثبت شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه‌های ذیربط به استثنای محاکم قضایی ملاک عمل نخواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: همچون ادوار گذشته، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن به عنوان حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت نام از داوطلبان مورد نیاز است که هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، معادل یک مقطع تحصیلی بالاتر صرفا جهت شرکت در انتخابات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.