هر سال از نیمه مرداد ماه به مناسبت نزدیک شدن به روز خبرنگار، دیدارهایمان آغاز می‌شود. روزی که حس همراهی و همدلی را با حضور مسئولان سازمان‌ها، نهادها و اداره‌ها برایمان به ارمغان می‌آورد.

گل‌های «بوستان شکوه مهر» در تحریریه «قدس»

امسال نیز در پیشواز این دیدارها و ارتباط دوطرفه، با حضور بچه‌های شهید بهشتی (مؤسسه خیریه بوستان شکوه مهر) آغاز شد. دیداری که با اهدای شاخه‌های گل، بی‌ریا و خالصانه بود. برخلاف انتظار بیشتر آن‌ها روزنامه را با اشتیاق می‌خوانند و به گفته مسئول اطلاع‌رسانی و تبلیغات، از ابتدای مرداد بارها همین بچه‌ها از او برای هماهنگی این دیدار اصرار داشتند.

پس از تأسیس سازمان بهزیستی در استان، مسئولیت نگهداری معلولان ذهنی پسر را مرکز شهید بهشتی به عهده گرفته و قدمت این مرکز به سال ۸۰ می‌رسد. باتوجه به سیاست‌های دولت، اداره امور مجتمع به مؤسسه خیریه واگذار شد تا تحت نظارت اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با کادری مجرب به فعالیت خود ادامه دهد.

مسئول اطلاع رسانی و تبلیغات مرکز شهید بهشتی در این دیدار گفت: آسایشگاه معلولین ذهنی بی‌سرپرست شهید بهشتی بزرگ‌ترین مجموعه نگهداری از معلولین ذهنی رها شده بی‌سرپرست پسر در استان است که در سال ۹۱ به همراه مرکز نگهداری معلولین ذهنی بی‌سرپرست، پناهندگان ضامن آهو و خانه فرزندان بی‌سرپرست شکوه مهر، تحت مدیریت مؤسسه خیریه بوستان شکوه مهر تأسیس شد و در حال حاضر با سرپرستی شبانه‌روزی و حمایت حدود ۲ هزار نفر معلول ذهنی کودک بی‌سرپرست، جزو بزرگ‌ترین مجموعه‌های توانبخشی و حمایتی در کشور است.

افخمی با اشاره به این نکته که این مجموعه در زمینه آموزشی و توانبخشی در مراکز آسایشگاهی، بین سنین سه تا شصت سال را به صورت شبانه‌روزی نگهداری می‌کند، توضیح داد: آسایشگاه شهید بهشتی علاوه بر نگهداری و سرپرستی شبانه‌روزی ۱۷۰ پناهجوی معلول ذهنی بی‌سرپرست، در بحث آموزش به ایجاد کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های حرفه‌آموزی تولیدی همچون اسکاچ، معرق، منبت و مشبک‌سازی، ساقه‌کاری و خوشه‌کاری، خلاقیت و آینه‌کاری، کیف و چرم، قالی‌بافی و گلیم‌بافی، نقوش برجسته، نقاشی، سنگ‌نگاره، هنرهای تجسمی، ورزش و... می پردازد.

وی در ادامه با اشاره به خدمات آسایشگاه مهر پناهندگان ضامن، تصریح کرد: در این مرکز ۷۵ معلول بی‌سرپرست به صورت شبانه‌روزی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند. همچنین در خانه پناهگاهی کوچک تعداد ۱۸ کودک بی‌سرپرست زیر ۱۲سال نگهداری می‌شوند که از مدارس منطقه استفاده می‌کنند.

کارشناس روابط عمومی مؤسسه خیریه بوستان شکوه مهر در ادامه به کلینیک خانواده‌های معلولین، خانه فرزندان شکوه مهر ۱، ۲، ۳، ۴، کلینیک امداد بگیران، واحد پیگیری پس از ترخیص اشاره و تصریح کرد: همه تلاشمان این است علاوه بر تأمین نیازهای مادی این عزیزان، رفع مشکلات خانواده‌هایشان را در دستور کار قرار داده‌ایم، تا آن‌ها ترجیحاً در کنار خانواده‌شان در آرامش بزرگ شوند. دشتبان افزود: این بچه‌ها به سه دسته تربیت‌پذیر، آموزش‌پذیر و لب مرزی تقسیم می‌شوند.

وی از ازدواج بیش از ۱۰۰ نفر از بچه‌های این مجموعه خبر داد و گفت: تلاش‌ها برای حمایت پس از ازدواج بچه‌ها چون کار، مسکن و... ادامه دارد.

سردبیر روزنامه قدس در این دیدار، ضمن تشکر از حضور این گروه در آستانه روز خبرنگار، گفت: روزنامه قدس آمادگی کامل دارد تا در جهت رسالت خویش، انعکاس رسانه‌ای فعالیت‌های این مجموعه را داشته باشد.

امیر جلیلی‌نژاد افزود: امیدواریم در دیدارهای مختلف از فعالیت‌ها، کارگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و جشن‌ها با تهیه گزارش و خبر، بیش از پیش فعالیت‌های این مجموعه را به مردم نشان دهیم تا با یادآوری آن، همچنان حمایت پر مهر خیرین و شهروندان را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.