۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: 666148

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز سه شنبه دمای هیرمند در گرمترین لحظات به ۵۰ درجه سلسیوس رسید و به همراه شهداد در استان کرمان، گرمترین شهر کشور شد.

هیرمند با دمای 50 درجه گرمترین شهر کشور شد

به گزارش قدس آنلاین، محسن حیدری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این نخستین دمای ۵۰ درجه در سیستان و بلوچستان است که امسال در شهرستان هیرمند واقع در شمال این استان ثبت می شود.

وی افزود: دمای هوای زابل دیگر شهر شمالی سیستان و بلوچستان نیز امروز به ۴۹.۶ درجه سلسیوس رسید و گرمترین روز خود از ابتدای امسال تا کنون را تجربه کرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امروز دمای ۱۷ شهر این استان به بیش از ۴۰ درجه رسید که دمای هشت شهر ۴۵ درجه و بیشتر از آن بوده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل دید افقی در این شهرستان را کاهش داد.

محمود دیانتی اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت امروز بر سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه افزوده شد و تا پیش از ظهر امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۲۶ متر برثانیه معادل ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۵۰۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: در زهک نیز وزش باد شدید سبب شد تا شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر به ۳۰۰۰ متر کاهش یابد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: علاوه بر وزش باد، گرمای هوا نیز همچنان در شمال استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از فردا روند کاهش دما در شمال سیستان و بلوچستان آغاز می شود، گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.