ارتش سوریه موفق شد یک روستای راهبردی در حومه شمالی حماه را از اشغال گروه تروریستی جبهه النصره آزاد کند.

 آزادسازی یک روستای راهبردی در شمال حماه/ ارتش سوریه در آستانه حمله به «مثلث مرگ»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یگان‌های ارتش سوریه، عصر دیروز موفق شدند کنترل روستای راهبردی «الاربعین» در حومه شمالی حماه را بعد از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی مسلح آزاد کنند.

نیروهای ارتش در جریان این عملیات، بیش از 45 تروریست را که عمدتا شورشیان خارجی بودند، از پای درآوردند.

یک منبع میدانی در جبهه حومه شمالی حماه در این‌باره تصریح کرد، روستای الأربعین بعد از حملات سنگین توپخانه‌ای، موشکی و هوایی یگان‌های ارتش علیه مواضع تروریست‌ها و خطوط امدادرسانی آنها در این منطقه، که از صبح سه‌شنبه آغاز شده بود، آزاد شد و این عملیات، مسیر پیشروی زمینی نیروهای ارتش به سمت روستای الأربعیت را بعد از درگیری‌های شدید با گروهک‌های مسلح وابسته به «جیش العزه»- از مهم‌ترین همپیمانان جبهه النصره- در حومه شمالی حماه هموار کرد.

این منبع افزود، با سیطره ارتش سوریه به روستای الاربعین، راه پیشروی ارتش به سمت منطقه موسوم به «مثلث مرگ»، که منظور از آن مرکز تجمع گروه‌های تروریستی در روستاهای «اللطامنه»، «کفر زیتا» و «الزکاه» در شمال حماه است، باز شده است.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، روز دوشنبه در بیانیه‌ای از «ازسرگیری عملیات نظامی در استان ادلب» خبر داد و علت آن را نقض عهد ترکیه اعلام کرد.

فرماندهی ارتش سوریه در این بیانیه اعلام کرد که ارتش، اول آگوست با آتش‌بس در منطقه «کاهش تنش» در ادلب موافقت مشروط کرده بود «اما گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه، تعهد به آن را رد و حملاتی به غیرنظامیان در مناطق امن انجام دادند».

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.