یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد بر ضرورت ثبت خاطرات آزادگان کشور و انتشار آن در قالب کتاب تاکید کرد و گفت : در ارتباط با آزادگان کتاب‌های زیادی نوشته شده ولی همه این کتاب‌ها به کتابخانه‌های خودمان وارد می‌شود وآنچنان که باید و شاید به زبان‌های دیگر ترجمه نمی‌شود تا در اختیار مردم دنیا قرار گیرد.

خاطرات آزادگان کشور درقالب کتاب ثبت و منتشر شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نماینده ولی فقیه در استان ، دفتر آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از آزادگان یزد اظهار داشت: آزاداگان سرافراز انقلاب اسلامی ایران دارای صفات بسیار خوب و ارزنده‌ای هستند که همین صفات سبب افتخارآفرینی آنها شده است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه ما آنگونه که باید و شاید نتوانستیم انقلاب اسلامی ایران را به مردم معرفی کنیم، افزود: خیلی از مردم دنیا نسبت به انقلاب اسلامی ایران و ماهیت آن بی‌اطلاع هستند.

ناصری  تصریح کرد: متاسفانه ما در طول سال‌های پس از انقلاب نسبت به این موضوع که هدف از انقلاب و اقداماتی که انجام می‌دهیم را به جهانیان معرفی کنیم و همین موضوع سبب شده که امروز دشمنان نسبت به اسلام هراسی و ایران هراسی در جهان اقدام کنند.

وی خاطر نشان ساخت : از جمله اقداماتی که ما نتوانستیم به جهانیان معرفی کنیم همین ایثارها و از خود گذشتگی‌های آزادگان سرافرازی است که در راه دفاع از ارزش‌ها سال‌های طولانی زندگی خود را در زندان‌های دشمن به سر بردند.

 امام جمعه یزد افزود: ما باید برای انتشار مطالب و مقالات تخصصی در حوزه معرفی انقلاب و اهداف آن به جهانیان در رسانه‌های غربی بودجه‌ای در نظر بگیریم و به آنها بدهیم تا بخشی از حرف خود را به گوش مردم دنیا برسانیم.

وی با تاکید بر ضرورت ثبت و انتشار خاطرات تمام آزادگان در کشور ادامه داد: الان در ارتباط با آزادگان کتاب‌های زیادی نوشته شده ولی همه این کتاب‌ها به کتابخانه‌های خودمان وارد می‌شود ولی آنچنان که باید و شاید به زبان‌های دیگر ترجمه نمی‌شود تا در اختیار مردم دنیا قرار گیرد

تحصیلات دانشگاهی ۴۶۷ نفر از آزادگان یزد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد هم در این دیدارگفت: در حال حاضر ۴۶۷ نفر از آزادگان یزد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند در حالی که پیش از اسارت تنها ۱۴ نفر تحصیلات دانشگاهی داشتند.

احمد ابراهیمی با اشاره به ۹ شهید آزاده استان یزد افزود : ما در بین شهدای والامقام استان، ۱۵ شهید غریب داریم که در زمان اسارت در زندان‌های عراق به مقام والای شهادت نائل آمدند و در استان یزد ۷۵۲ نفر آزاده داریم که ۴۴ نفر از این افراد به رحمت خدا رفته‌اند.

وی تصریح کرد: اقدامات بسیار خوب فرهنگی، قرآنی، کارآفرینی، و سایر اقدامات ارزنده در زمینه‌های مختلف از سوی آزادگان در استان یزد انجام شده و پیش از اسارت، ۱۴ نفر از آزادگان یزد دارای تحصیلات دانشگاهی بودند و ۷۳۸ نفر هم دارای مدرک تحصیلی، دیپلم، زیر دیپلم و یا دانش‌آموز بودند و به اسارت دشمن درآمدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: با همتی که آزادگان یزد پس از اسارت داشتند، ۴۶۷ نفر موفق به کسب مدرک دانشگاهی شدند و سطح تحصیلات ۲۸۵ نفر هم دیپلم و زیر دیپلم هستند که همه افراد زیر دیپلم هم این مدرک را افتخاری کسب کرده‌اند ۵۸ نفر از آزادگان هم جزو ۳۹۷ نفر نخبه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند که ۲۸ نفر از آنها خود آزادگان و مابقی خانواده آنها هستند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مهم بنیاد، مشارکت جامعه هدف در برنامه‌ها و مشکلات است و در این ۵ سال توانستیم تشکیلات متعددی به وجود آوریم که کمک و همراه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باشند . 

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.