نخست وزیر پاکستان در نشست فوق العاده پارلمان این کشور برای بررسی نقض قوانین حمایتی از مردم کشمیر توسط هند اعلام کرد: در صورت ادامه این رفتار خطر جنگ جدی است.

 اخطار جدی عمران خان نسبت به اقدامات تنش‌زای هند در کشمیر؛ «خطر جنگ را جدی بگیرید»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در نشست فوق العاده پارلمان این کشور ضمن محکوم کردن نقض قوانین حمایت از تناسب جمعیت در کشمیر توسط دولت دهلی نو اعلام کرد: در صورت نیاز به دیوان کیفری بین المللی مراجعه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: رفتار غیردوستانه هند در کشمیر اشغالی خطر بازگشت به جنگ‌های تاریخی میان اسلام آباد و دهلی نو را افزایش داده است.

عمران خان گفت: نقض قانون 370 و 35 ای، در اصل زیرپا گذاشتن تمام قوانین بین‌المللی است و دولتمردان هند با انجام این کار نشان دادند که برای تعصب نژادی و مذهبی هر کاری خواهند کرد.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: جنبش آزادی خواه کشمیری اینک با شدت بیشتری فعالیت می کنند و حتی ممکن است حادثه‌ای چون حادثه تروریستی پلواما رخ دهد که جان ده ها نظامی هندی در آن گرفته می شود ولی هند حق ندارد پاکستان را مسئول این حمله بداند.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: وظیفه کشورهای جهان است که نسبت به این مشکل واکنش نشان دهند زیرا اگر جنگ بین دو کشور دارای قدرت اتمی آغاز شود تمام دنیا مجبورند خسارت آن را بپردازند.

وی اضافه کرد: بارها تلاش کردیم که با هند مذاکرات کنیم و مشکلات موجود را حل کنیم ولی دولت دهلی نو هیچ انگیزه و رغبتی برای مذاکره نداشت.

عمران خان تاکید کرد: اگر ما پس از ساقط کردن جنگنده هندی خلبان را آزاد کردیم تنها یک هدف داشتیم و هدف ما این بود که از جنگ جلوگیری کنیم.

نخست وزیر پاکستان گفت: متاسفانه اقدامی که در کشمیر صورت گرفته یک تصمیم ناگهانی نیست باید ریشه این اقدام را در تفکرات «آر اس اس» یا همان بنیاد افراط گرای هندو به نظاره نشست.

طی روزهای اخیر دولت هند با لغو قوانین 370 و 35 ای، عملا فرصت تغییر جمعیت کشمیر و بر هم زدن اکثریت مسلمان منطقه را به وجود آورده است.

این در حالی است که سازمان ملل از دولت دهلی نو خواسته است تا زمان برگزاری همه پرسی آزادانه و شفاف هیچ حرکتی که منجر به تغییر جمعیت کشمیر شود انجام ندهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.