سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی امروز در آستانه ۱۷ مردادماه روز خبرنگار ضمن حضور در تعدادی از رسانه‌های آنلاین مشهد با اعضای تحریریه این ‌رسانه‌ها دیدار و گفت‌وگو کردند.

بازدید سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در آستانه روز خبرنگار از رسانه‌های خبری

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با ایام گرامیداشت شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، مهدی رضوی‌کیا سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی به همراه مدیران حوزه رسانه این آستان مقدس از تحریریه خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، ایرنا، فارس و تسنیم بازدید به عمل آوردند و ضمن تبریک روز خبرنگار، از خدمات و زحمات اصحاب رسانه در عرصه آگاهی و اطلاع‌رسانی جامعه تجلیل کردند.

سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در جریان بازدید از تحریریه خبرگزاری ایرنای خراسان رضوی با تأکید بر توجه حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت این آستان مقدس بر شفافیت رسانه‌ای گفت: سامانه ملی ۱۳۸ از آغاز سال ۹۸ برای پاسخگویی آستان قدس رضوی به سؤالات، دغدغهها، انتقادات و پیشنهادات مردمی و دریافت برنامه‌های جاری حرم مطهر راه‌اندازی شده است.

۱۳۸؛ سامانه ملی آستان قدس با پاسخگویی شبانه‌روزی

مهدی رضوی‌کیا افزود: مطالب دریافتی روزانه دسته‌بندی شده و در اختیار تولیت آستان قدس رضوی و مدیران مربوطه قرار می‌گیرد. این سامانه، بدون پیش شماره از تلفن‌های ثابت و همراه و از اقصی نقاط کشور به صورت شبانه‌روزی قابلیت شماره‌گیری و دریافت پاسخ از اپراتور دارد.

وی با اشاره به استفاده از خادمان افتخاری آموزش دیده برای این سامانه، اظهار کرد: از ابتدای تیرماه امسال ۱۰ هزار تماس با این سامانه صورت گرفته، در حالی که هنوز برای معرفی این سامانه تبلیغ خاصی انجام نشده است. اغلب تماس‌ها در خصوص مسائل شرعی و خدمات آستان قدس رضوی است.

سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به توان این سامانه پاسخگویی گفت: در فاز نخست، در هر ثانیه ۶۰ نفر امکان شماره‌گیری همزمان با سامانه ۱۳۸ را دارند اما در فاز دوم بنا است تا این توان به ۱۲۰ نفر در هر ثانیه برسد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در رابطه با رویکرد محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی ابراز کرد: فعالیتهای مرتبط با اقشار بی‌بضاعت و آسیبپذیر با تغییراتی در رویکردها همچنان با قوت ادامه دارد. بازدیدهای تولیت آستان قدس رضوی از مناطق محروم استان چون روستای گوجگی و شهرستان سیل‌زده کلات یکی از مظاهر این رویکرد است.

در ارتباط با رسانه‌ها به هیچ خط قرمز و تبعیضی قائل نیستیم

در جریان بازدید از تحریریه ایسنا و ایکنای خراسان رضوی با مدیر مسئول و اعضای تحریریه درخصوص دغدغه‌های اصحاب رسانه درخصوص شفافیت بیشتر و تسهیل تعاملات و جریان‌های اطلاعرسانی با آستان قدس رضوی گفت‌وگو انجام شد.

سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این رابطه به خط‌مشی تولیت آستان قدس رضوی درخصوص فضای باز رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: آستان قدس رضوی در زمینه ارتباط با رسانه‌ها هیچ خط قرمزی ندارد و هیچ تبعیضی هم برای رسانه‌ای قائل نیستیم.

وی با تبیین حدود و ثغور برخی تصمیم‌گیری‌های رسانه‌ای در مجموعه حرم مطهر رضوی ادامه داد: مگر اینکه موضوعاتی فرامتنی نظیر مسائل امنیتی دست و پای ما را برای ارتباط‌گیری با رسانه‌ها و پوشش یک برنامه ببندد که از اختیارات ما خارج است و ربطی به سیاست فضای باز رسانه‌ای ما ندارد. با این همه، خبرنگاران می‌توانند در صورت بروز هر مشکلی درخصوص پوشش برنامه‌های حرم مطهر با همکاران ما ارتباط بگیرند و آن‌ها حتما پیگیری خواهند کرد.

لزوم گسترش فضای ارتباطی آستان قدس با مردم

در ادامه این بازدیدها، رضوی‌کیا و هیئت همراهش از تحریریه خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی بازدید کردند و بر رویکرد محوری این مجموعه در ارتباط با رسانه‌ها، تقویت نقاط مثبت و برطرف کردن نقاط ضعف در این راستا تأکید شد.

وی افزود: باور ما به عنوان فعالان حوزه ارتباطات و رسانه این است که وظیفه ما اطلاع‌رسانی صرف فعالیت‌های صورت گرفته در محدوده حرم مطهر رضوی نیست؛ معتقدیم باید باب ارتباط با مردم را به صورت گسترده باز کنیم و در این زمینه سامانه تلفنی ۱۳۸ را سامان بخشیده‌ایم.

این مقام مسئول در آستان قدس رضوی در ادامه گفت: نظرسنجیها، برنامه تکمیلی ما برای این سامانه است که در این گام ما به سراغ مردم می‌رویم و نظرات آنها را درخصوص کیفیت اجرای برنامه‌ها جویا می‌شویم. چرا که بر این باوریم که روابط عمومی باید از فعالیت در حوزه خصوصی مدیران خارج و به معنای واقعی به حوزه عمومی وارد شود.

وی تأکید کرد: ارتباطات عمومی سرمایه اجتماعی ماست که با قطع توجه به آن، این سرمایه از دست می‌رود. روابط عمومیها، چشم و گوش سازمان و نماینده مردم هستند و باید مسایل و دغدغه‌های آنها را به گوش مدیران برسانند. سازمان نباید نابینا و ناشنوا باشد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.