مدیر عمران اراضی حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: محل پایگاه انتقال خون منطقه ثامن در سال ۱۳۹۶ به صورت موقت در اختیار اداره کل انتقال خون خراسان رضوی قرار گرفت و هم اکنون ناگزیر به جابه جا شدن از محل فعلی هستیم.

پایگاه اهدای خون منطقه ثامن مشهد ناگزیر به جابه جایی است

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا علوی افزود: محل استقرار این پایگاه در مسیر اجرای پروژه‌های ابلاغی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و وزارت راه و شهرسازی واقع شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ در راستای همکاری با اداره کل انتقال خون خراسان رضوی محلی پرتردد پیرامون حرم مطهر که متعلق به آستان قدس رضوی بود و دقیقا در مسیر اجرای پروژه‌ های ابلاغی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار داشت به صورت موقت در اختیار این نهاد قرار گرفت و مسئولان آن نیز با اطلاع از این موضوع بر اساس مفاد صورت‌ جلسه این مکان را تحویل و  به صورت مکتوب متعهد شدند هر زمان به این اراضی نیاز بود آن را بازگردانند تا مانعی برای اجرای پروژه‌ های عمرانی ملی و طرح توسعه حرم مطهر ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: آستان قدس رضوی خود را مکلف به همکاری در خصوص خدمات عام المنفعه می‌داند و در همین راستا هر زمان سازمان انتقال خون درخواستی از این مجموعه داشته تلاش شده که نهایت همکاری را با اداره کل انتقال خون خراسان رضوی صورت گیرد که از آن جمله می‌توان به اختصاص فضا برای پایگاه‌ های سیار اهدای خون در مناسبت‌های مختلف در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و پایگاه موقت اهدای خون ثامن اشاره کرد.

مدیر عمران اراضی حرم مطهر امام رضا (ع) گفت:  آستان قدس رضوی در عین حال خود را متعهد به همکاری برای اجرای پروژه‌های ملی از جمله طرح ملی نوسازی و بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر می‌داند و  بر اساس دستور ابلاغی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و مقامات وزارت راه و شهرسازی باید پروژه‌هایی که به تصویب این شورا رسیده است را اجرا کنیم و نمی‌توانیم اجرای پروژهای مصوب ملی را متوقف سازیم.

علوی اضافه کرد: هم اینک همه فضاهای متعلق به آستان قدس رضوی در محدوده  محل اجرای پروژه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی جمع آوری شده است و تنها پایگاه اهدای خون ثامن هنوز به کار خود ادامه می‌دهد.

مدیر عمران اراضی حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: با عنایت به اینکه محل موقت واگذار شده به پایگاه اهدای خون، جزئی از پروژه های اولویت‌ دار اجرائی بوده و پلاک‌ های اطراف آن نیز در راستای توسعه فضای زیارتی اماکن متبرکه و رفاه حال زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با پرداخت هزینه‌ های هنگفت از محل نذورات و وقفیات آزادسازی شده است اما با وجود مکاتبات عدیده با اداره کل انتقال خون خراسان رضوی این اداره هنوز اقدامی برای بازگرداندن محل انجام نداده است.

علوی با اشاره به مفاد صورت جلسه تحویل و تعهد مدیران اداره کل انتقال خون مبنی بر پرداخت اجاره بها گفت: با وجود مساعدت آستان قدس رضوی در اعمال تخفیف در اجاره بها و پذیرش مفاد صورت جلسه و اینکه حدود ۲ سال از تحویل این زمین می‌گذرد، هنوز هیچ وجهی از سوی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی بابت اجاره زمین پرداخت نشده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.