۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 666188

مازندران- رئیس خانه صنعت و معدن مازندران از تعطیلی ۳۰ درصد واحدهای تولیدی مازندران خبر داد.

۳۰ درصد واحدهای تولیدی مازندران تعطیل هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید مجتبی رضوی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد واحدهای تولیدی استان با ۷۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت مشغول بکار هستند، اظهار کرد: ۳۰ درصد واحدهای تولیدی متوقف بوده و مابقی صنایع استان نیز کمتر از ۷۰ درصد تولید دارند.

وی اضافه کرد: واحدهایی که کمتر از ۷۰ درصد تولید دارند، بدهی هایشان بر حسب ۱۰۰ درصد تولید است و با این روند قادر به پرداخت نبوده و دچار چالش می شوند.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران مشکل اول تولید را بازار دانست و گفت: نقدینگی مشکل اصلی تولید نبوده و صنعتگران اگر از بازار فروش خوبی برخوردار باشند به هر نحوی نقدینگی خود را تامین می کند.

رضوی مشکل اصلی تولید کنندگان در زمینه نقدینگی را عدم آشنایی با بورس و فرابورس دانست و افزود: تولیدکنندن حتی قبل از تولید می توانند بخشی از نیاز مالی خود را از طریق بورس تهیه کنند.

وی با بیان اینکه بانک ها برای کمک به صنایع، گردش نقدینگی قوی ندارند، این مساله را ناشی از بنگاهداری اعلام کرد و گفت: بخشی اعظمی از سرمایه های بانک ها تبدیل به املاک شده و مانند دوره های گذشته با فقدان نقدینگی روبرو بوده و نمی توانند کمک کار صنایع باشند.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران اضافه کرد: در حال حاضر دستگاه های نظارتی حساسیت بیشتری نسبت به بانک ها داشته و این مساله کار را سخت تر کرده است.

رضوی در پاسخ به سوال قدس آنلاین از وجود ۱۲۰ واحد بلاتکلیف صنعتی خبر داد و گفت: تعداد املاک تملیکی مازندران از همه استان های کشور بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه برای تعیین تکلیف واحدهای راکد ورود پیدا کردیم تا به متقاضیان جدید واگذار شود، افزود: در آغاز کار با ۲۵۰ واحد مواجه شدیم که درخواست جانشینی دادند و ۲۰۰ واحد نیز اعلام ورشکستگی کرده اند.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با اعلام اینکه مشکل ۴۰ واحد متقاضی جاننشین مرتفع شده است، از دولتمردان خواست در سال رونق تولید مشکل این ۵۵۰ واحد بلاتکلیف را مشخص کنند تا تولید در مازندران رونق گیرد.

رضوی در رابطه با صادرات گفت: متاسفانه استاندارد محصولات تولیدی با استاندارد مقصدصادرات  تطابق ندارد و تولیدکنندگان باید این نقیصه را برطرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.