رییس اداره امور هنری شهرداری مشهد گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که شهر مقدس مشهد، برای توسعه فرهنگی به آن نیاز دارد، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است.

مهم‌ترین نیاز مشهد، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی هنری است
به گزارش قدس آنلاین، صدرا یوسفی  درخصوص احداث مجموعه جدید تئاتر شهر مشهد اظهار کرد: احداث این پردیس، به‌عنوان یک پروژه‌ بزرگ که سهم عمده‌ای در ارتقاء سرانه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر مشهد دارد؛ به‌زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد و آماده کلنگ‌زنی است.
وی افزود: باتوجه به این‌که فعالیت‌ حوزه هنرهای نمایشی در مشهد از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و جایگاه خوبی در میان سایر شهرها دارد؛ لذا کیفیت تولیدات نمایشی در کشور معمولا با امکانات سالن‌های نمایش گره خورده است؛ بنابراین باتوجه به جایگاهی که این شهر در حوزه هنرهای نمایشی داشته، ضرورت ایجاد فضاهای فرهنگی، هنری و سالن‌های نمایش بیش از پیش احساس می‌شود.  
رییس اداره امور هنری شهرداری مشهد عنوان کرد: رویکردی که اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی مشهد در قبال توسعه این فضاهای هنری دارند؛ باعث شده طرح ایجاد پردیس تئاتر، در مشهد به تصویب برسد که خوشبختانه با تلاش مدیریت شهری این پروژه، مراحل پایانی جانمایی و طراحی خود را طی می‌کند.  
یوسفی بیان کرد: باتوجه به این‌که برای ساخت این مجموعه از طریق فراخوان هم‌چنین سه طرح برتر از طراحان تراز اول کشور که سابقه درخشانی در حوزه ساخت سالن‌های نمایشی دارند، انتخاب شده و در کنار آن سایر فضاهای هنریِ کشور مورد بررسی قرار گرفته تا از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده‌شود.   
وی ادامه داد: انتخاب طرح، برای شروع پروژه مراحل پایانی خودش را طی می‌کند و مدیران سازمان اجتماعی، فرهنگی به‌عنوان متولی اصلی اجرای این پروژه در شهرداری مشهد، ابراز امیدواری کردند؛ زیرا در هفته‌های آتی شاهد آغاز فرآیند احداث این پروژه خواهیم بود.  
رییس اداره امور هنری شهرداری مشهد اظهار کرد: لازم به ذکر است که مجموعه پردیس تئاتر مشهد حدود ۷۰۰ نفر ظرفیت داشته و چندین فضای جانبی شامل سالن تمرین، بلک باکس و هم‌چنین فضایی برای ایجاد یک کتاب‌خانه تخصصی در آن پیش‌بینی شده‌ و مکان پیش‌نهادی برای ساخت این مجموعه فرهنگی و هنری، بوستان وفا واقع در بلوار پیروزی است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.