رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار گفت: حرف ما این است که اعمال ماده ۹ که ما دو سال پیش آن را تشخیص دادیم یک نیاز فوری بوده و برای ساخت ۱۰۰ متر کانال نباید برای مردم چنین وضعیتی ایجاد شود.

مشکلات زیست محیطی و سالک رسالت در گرو ساخت ۱۰۰ متر کانال است

به گزارش قدس آنلاین، در جلسه علنی شورای شهر، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار در آن قصد صحبت درباره یکی از مناطق حاشیه شهر را داشت که فرصت مطرح کردن آن پیدا نشد.

از این رو به دلیل اهمیت ویژه مناطق حاشیه‌ای مشهد و پیگیری برای تسریع به رسیدگی این مناطق، با وی گفت‌وگویی انجام دادیم و جزئیات مساله را جویا شدیم.

رئیس مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار گفت: در جلسه علنی شورای شهر در خصوص مصوبه‌ای درباره احداث کانال فاضلاب منطقه رسالت ۸۲ قصد صحبت داشتم که فرصت نشد مطرح کنم.

رمضانعلی فیضی ادامه داد: در سال ۹۶ و ۹۷ به عنوان رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار از منطقه رسالت ۸۲ بازدیدی انجام دادیم، با شهردار وقت و معاونت عمران وقت پیگیری‌هایی صورت گرفت و بازدید دیگری نیز اخیرا داشتیم منجر به انجام پیگیری از طریق منطقه ۳، معاونت عمرانی و کمیسیون‌های تخصصی شورا شد.

وی گفت: پیگیری‌های صورت گرفته به مصوبه‌ای انجامید که بنا بر آن شهرداری طبق ماده ۹ باید به آن منطقه برود و مسئله مالکیت منطقه را حل کند و کانال ایجاد شود.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار در تشریح مشکل منطقه گفت: مشکلی که در منطقه رسالت وجود دارد تجمع آب‌های خاکستری است که از داخل جوب‌ها و جداول به سمت انتهای رسالت ۸۲ تجمع کرده و منجر به ایجاد مشکلات زیست محیطی، بهداشتی، منظر نازیبا، بوی بد، پشه سالک و بیماری شده است.

فیضی با اشاره به طولانی شدن این مشکل، مطرح کرد: مصوبه‌ای که در دست پیگیری داریم این مشکل را حل می‌کند و چیزی که در جلسه روز گذشته قصد مطرح کردن آن را داشتم این بود که این مساله مسبوق به سابقه از سال ۹۲ است که قرار بوده از آن زمان انجام شود و نشده است.

وی افزود: حرف ما این است که اعمال ماده ۹ که ما دو سال پیش آن را تشخیص دادیم یک نیاز فوری بوده و برای ساخت ۱۰۰ متر کانال نباید برای مردم چنین وضعیتی ایجاد شود.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار در خصوص راه‌حل این مشکل گفت: کانالی باید در عمق چهار متری ایجاد شود که از زیر آرامستان که عملیات قطع شده است ۱۰۰ متر به سمت شرق برود تا به قسمت دیگری که ساخته شده است وصل شود.

فیضی ادامه داد: حرف ما ناظر بر این است که وقتی تشخیصی توسط نماینده مردم که در بین مردم حاضر است و تسلط بر آن منطقه دارد، داده می‌شود باید توسط مسوولین شنیده شود و تسریع در پیگیری صورت گیرد.

وی در رابطه با تشریح ماده ۹ بیان کرد: مسیر کانال در رسالت ۸۲ از یک ملک شخصی می‌گذرد و مالک رضایت نداشته کانال از ملک وی عبور کند و حاضر به مصالحه با شهرداری نبوده است که همین هم یکی از دلایل طولانی شدن رسیدگی به این موضوع همین بوده است.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار متذکر شد: اعمال ماده ۹ کارگشایی در شرایط اضطراری به نفع مردم است و در ماده ۹ در شرایط اضطراری شهرداری وجه قسمتی از ملک را که قرار بوده کانال از آن عبور کند از طریق دستگاه قضایی می‌پردازد تا کانال ایجاد شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.