نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت و تشخیص تشکیل یک وزارتخانه با مجلس شورای اسلامی است و دولت پس از ابلاغ قانون، باید وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را تشکیل و ظرف 15 روز سرپرست ان را تعیین کند.

تشخیص تشکیل یک وزارتخانه با مجلس شورای اسلامی است

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده است، از این رو دولت موظف به اجرای قانون بوده و باید هرچه سریعتر این وزارتخانه را تشکیل و سرپرست آن را معرفی کند.

وی درباره اینکه دولت اعلام کرده اولویت با تشکیل وزارت بازرگانی است نه وزارتخانه میراث فرهنگی ، تصریح کرد: فرآیند قانونی تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی انجام شده است و دولت نیز در طول بررسی این موضوع مخالفت های را در مجلس مطرح کرده است اما نمایندگان علی رغم مخالفت های دولت ، تشخیص بر تشکیل این وزارتخانه داده اند.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: هدف از تشکیل مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی این است که دولت هر اقدام و فعالیتی که تمایل به اجرای آن را داشت  انجام ندهد، از طرفی اولویت و تشخیص تشکیل یک وزارتخانه با مجلس شورای اسلامی است و طرح دولت درباره تشکیل وزارت بازرگانی نیز علی رغم مطرح شدن چند باره در مجلس شورای اسلامی اما نمایندگان با آن موافقت نکرده اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: طبق قانون،  دولت باید پس از ابلاغ قانون توسط رئیس مجلس شورای اسلامی این وزارتخانه را تشکیل و ظرف مدت 15 روز  سرپرست و  حداکثر تا 3ماه  نیز وزیر مربوطه را به مجلس معرفی کند.   

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: جلسه نشست شورای حل اختلاف قوا درباره اختلاف مجلس و دولت در موضوع ارائه گزارش نیز تشکیل شده اما تاکنون نتیجه آن به طور رسمی به  مجلس ارائه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.