همدان- رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: صرفه جویی در هزینه ها و مصرف بهینه یکی از راهکارهای مهم در حوزه درآمدی است که شهرداری باید این مقوله را مد نظر قرار دهد.

صرفه جویی بهترین راهکاردر حوزه درآمدی شهرداری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ اکبر کاوسی امید در جلسه این هفته کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سرلشکر عباس بابایی گفت: اعضای دوره پنجم شورای شهر همدان از ابتدا تا کنون بر صرفه جویی و مصرف بهینه در برنامه های مدیریت شهری تاکید داشته است.

کاوسی امید با اشاره به بالا بودن هزینه های جاری به ویژه در حوزه خدمات شهری و فضای سبز اظهار کرد: لازم است در این حوزه ها برنامه مدونی تدوین شود و این امر نیازمند انتخاب مشاوری خوب برای تهیه برنامه مناسب است.

وی اضافه کرد: صرفه جویی و مصرف بهینه جزو سیاست های بودجه ۹۸ شهرداری بوده که با توجه به تعهدی که معاونت خدمات شهری شهرداری داده تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی به کاهش ۲۰ درصدی هزینه های خدمات شهری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: شهرداری همدان نیز می‌تواند با الگوپذیری از آن در زمینه وارد شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان اولویت بخشی به بحث فرهنگ، ایمنی و نشاط اجتماعی را از جهت‌گیری‌های شورای پنجم برشمرد و یادآور شد: تاکید داشتیم این موضوع در قبوض نوسازی لحاظ شود و پیگیر آن نیز بودیم.

راه اندازی نرم افزار درآمد، تحقق طرح شهاب را به دنبال دارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با اشاره به نوع دریافت سهم عوارض بخش‌های مختلف لحاظ شده در فیش های نوسازی گفت: راهکار مناسبی می توان برای پرداخت این عوارض از ابتدای اخذ آن لحاظ کرد به گونه ای که می توان سهم عوارض را به طور مستقیم از طریق بانک به حساب دستگاه مربوطه واریز کرد.

حمید بادامی نجات در ادامه با اشاره به اهمیت توجه شهرداری به حوزه فناوری یادآور شد: نرم افزار تهیه شده بخش مالی شهرداری قابلیت های بالایی برخوردار است و ما می توانیم از این قابلیت‌ها در عمل شفاف سازی مدیریت شهری بویژه اجرای طرح شهاب استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: با استفاده از این نرم افزار درآمد و سطح دسترسی مدیریت شهری به حوزه درآمد افزایش می‌یابد به گونه‌ای که اعضای شورا می توانند ثبت هزینه ها و درآمدهای شهرداری را از طریق وب سرویس لحظه ای مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از نرم افزار جدید تحقق بودجه شهرداری را لحظه ای نشان می دهد، افزود: بر اساس گزارش مشاور طرح جامع فیبرنوری ۱۰۵ کیلومتر سطح شهر همدان باید به فیبر نوری متصل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.