رئیس جمهور با بیان اینکه خبرنگاران واسطه اصلی میان واقعیت‌های موجود جامعه و مردم هستند، اظهار داشت: آنها اگر نقصی در کار ما می‌بینند، بباید دون هیچ لکنت زبانی آنرا بیان کنند.

خبرنگاران نقص‌های دولت را بدون لکنت زبان بگویند/ رسانه باید واقعیت را به جامعه منتقل کند

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی قدس انلاین حسن روحانی رئیس جمهوری امروز پس از جلسه هیئت دولت با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: نقش و مسئولیت اصحاب رسانه وخبرنگاران را در جامعه امروز  برای اطلاع رسانی به مردم بسیار مهم خواند و اظهار داشت:  اصولا یکی از نیازهای مهم جامعه، داشتن اطلاعات از خود جامعه و سایر جوامع است. امروز می‌بینید که یکی از کارهایی که اکثر افراد هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهند بررسی آخرین اخبار توسط گوشی همراهشان است. پس معلوم است که خبر داشتن از حوادث جهان مورد نیاز انسان است و بر مبنای آخرین اطلاعات، برنامه و سخنان و افکار و  مواضع خود را تنظیم می‌کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اطلاع رسانی بسیار مهم بوده و دولت حامی آن است که مردم از همه اطلاعات با خبر باشند، تصریح کرد: اینکه اطلاعات را به عنوان رانت در اختیار گروه و یا فرد خاصی قرار دهیم کار درستی نیست، اطلاعات باید در اختیار همگان قرار بگیرد. البته خبرنگاران واسطه اصلی هستند تا با واقعیت‌های موجود جامعه، گوش و چشم و جان مردم را سیراب کنند.

روحانی ادامه داد: برای ما مهم است که اطلاعات واقعی باشد و کم‌کاست نشود؛ می‌خواهیم که همه خبرنگاران عزیز احساس کنند که مسئولیت آنها امانت‌داری از خبر دقیق و واقعیت‌های موجود جامعه است. اگر واقعیت را در خبر تغییر دهیم، به نوعی نمی‌گذاریم مردم قضاوت دقیق و به جا داشته باشند و یا اینکه با این کار جامعه را ملتهب می‌کنیم و یا اطلاعاتی به مردم می‌دهیم که ممکن است با واقعیت فاصله داشته باشد.

وی به خبرنگاران گفت: دولت از خبرنگاران درخواست می‌کند تا با تلاش خود واقعیات جامعه را به مردم اطلاع دهند و دولت از این حمایت می‌کند و می‌خواهد که خبرنگاران واسطه بین حاکمیت خصوصا دولت با مردم باشند. همچنین خبرنگاران  نظرات مردم را به دولت منتقل کنند و اگر دولت کاری انجام می‌دهد آن را منتقل نمایند، همچنین اگر نقصی در کار ما می‌بینند بدون لکنت زبان به ما و جامعه بگویند که دولت در این زمینه‌ها می‌توانست بهتر عمل کند.و البته اهکار هم بدهند.  نه‌تنها ما از این کار خوشحال می‌شویم بلکه این را نشانه‌ی خوبی برای جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم و می‌خواهیم در کنار این، راه‌حل هم ارائه شود. همیشه تاکید می‌کنیم که انتقاد باید دلسوزانه و واقعی بوده و واقعیت منتقل شود و در کنار آن، راهکار هم داده شود و نتیجه انتقادات این است که کار بهتر انجام شود و مردم آسوده‌تر و راحت‌تر باشند.

رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط فعلی کشور خاطر نشان کرد: امروز در تحریم هستیم؛ مخصوصا از اردیبهشت‌ماه سال گذشته که تا الان حدود ۱۵ ماه از آن می‌گذرد که مردم در فشار هستند و نام این تحریم، همان تروریستم اقتصادی است. این تروریسم اقتصادی هیچ چیز را برای مردم ما استثناء نکرده و فشار بر روی همه مردم و حتی کودکان و بیماران است و این کار جنایتی علیه بشریت است.

روحانی ادامه داد: ما باید ایستادگی و مقاومت کرده و تاکنون مقاومت بسیار خوبی داشته‌ایم، شما خبرنگاران برای این مهم نقش خوبی داشته‌اید و باید نشاط اجتماعی را افزایش دهید، در ماه‌های اخیر بعضا دیدم رسانه ملی کار و تلاش و رونق را بیان می‌کند و این کاری ارزشمند است و  از رسانه ملی و رسانه‌ها و روزنامه‌ها تشکر می‌کنم، امروز فضای مجازی یک امکان است که هم در اختیار مردم بوده و کار شما خبرنگاران را هم آسان کرده و شما با وسیله کوچک و سبکی که در دست دارید می‌توانید صدا را ضبط کرده و منتقل کنید.

وی خاطر نشان کرد: به آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات دستور دادم که تسهیلات ویژه‌ای در اینترنت و فضای مجازی برای خبرنگاران در نظر گرفته شود و اینترنت پر سرعت در اختیار خبرنگاران داده شود و یکسال خدمات اینترنتی رایگان برای خبرنگاران، به عنوان هدیه دولت در روز خبرنگار باشد.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: در شرایطی که می‌بینیم رسانه‌های دشمن علیه ما تبلیغات می‌کنند و با تلاش شما خبرنگاران و همکاری‌مان به خوبی می‌توانیم از این دوره سخت عبور کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    0 0
    خوب این حرف از دهن رئیس دولت ایران در امد .دیگر جای بهانه ای برای چاپلوسی خبرنکاران و رسانه ها نیست .واقعیت ها را بدون تهمت و دروغ و با مدرک و عقل و منطق بیان کنید .مثل خبرنگاران دشمن کشور که چگونه با تله گذاشتن دست مدیر و کارمندان فاسد کشورشان و رانت خوران را رو می کنند و آن را به مردم و مدیران بالادستی این افراد نشان می دهند .اینطوری فساد کمتر می شود