استادیار دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه حیات وحش و دامپزشکی در مورد علت مرگ پلنگ زنده‌گیری شده تندوره توضیحاتی ارائه داد.

 پایان تلخ زندگی پلنگ تندوره؛ عامل انسانی زیست پلنگ را پایان داد

به گزارش قدس آنلاین، امیر مقدم جعفری اظهار داشت: پلنگ نری که هفته گذشته در روستای ارباب زنده‌گیری شد حدود ۸ سال داشت و به دلیل ضعف شدید به روستا پناه آورده بود و این مهم به دلیل این بود که روستا قلمرو خود را از دست داده بود.

وی خاطرنشان کرد: در روستای ارباب مردم بلافاصله این موضوع را به محیط زیست اطلاع دادند و دوستان ما نیز پلنگ را زنده‌گیری کردند و به مشهد منتقل شد اما متاسفانه حیوان وضعیت مناسبی نداشت و تلاش ما نیز مثمرثمر نبود؛ در داخل دستگاه گوارش این پلنگ موادی یافت شده که توسط انسان‌ها در محیط زیست رها می‌شود.

مقدم گفت: شاید پیام اخلاقی این اتفاق این باشد که مردم و شهروندان باید بیشتر از این دوستدار طبیعت باشند و پاکسازی در طبیعت را صورت دهند؛ گربه‌سانان در حیات وحش سرمایه‌های ذی‌قیمتی هستند و این نحوه برخورد با محیط زیست از سوی انسان‌ها به حیوانات نیز آسیب می‌زند و مخاطرات زیادی برای این حیوانات ایجاد می‌کند.

استادیار دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: در فقره این پلنگ شاهد بودیم مردم روستای ارباب سرخس رفتاری بسیار مناسب در قبال این حیوان داشتند و بلافاصله محیط زیست را از حضور این پلنگ آگاه کردند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.