۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 666242

سامانه حقیقت یاب سی ان ان نشان داد رئیس جمهور آمریکا هفته پیش ۵۶ ادعای کذب به زبان آورده است.

ترامپ هفته گذشته چند دروغ گفت؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته ۵۶ ادعای دروغین مطرح کرد که ۲۶ مورد از این دروغ‌ها را در یکی از گردهمایی‌های انتخاباتی‌اش در سینسیناتی اوهایو به زبان آورد. ۷ مورد از این دروغ‌ها را هم در توییتر و ۵ مورد آن‌ها را در مصاحبه با شبکه C-SPAN مطرح کرد.

سامانه حقیقت‌یاب شبکه «سی ان ان» نشان داد از میان این دروغ‌های ترامپ، ۱۱ مورد آن‌ها درباره اقتصاد و تجارت، ۱۰ مورد آن‌ها درباره سطح محبوبیتش، ۱۰ مورد آن‌ها درباره مهاجران و ۸ مورد درباره باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا بود. در زیر به تعدادی از دروغ‌های او اشاره شده است.

هفته گذشته که او (ترامپ) به دلیل اظهارات نژادپرستانه‌اش علیه شهر بالتیمور مورد انتقادهای گسترده‌ای قرار گرفته بود، توجه را به سمت جامعه سیاه پوستان منعکس کرد.

ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پایین بودن نرخ بیکاری در جامعه سیاه پوستان و تصویب یک قانون کیفری گفت: کاری که من برای سیاهپوستان آمریکا کردم، هیچ رئیس جمهوری نکرد. حالا آن‌ها خوشحال هستند(!).

اگرچه دونالد ترامپ طرفدارانی را در میان سیاه پوستان دارد؛ اما در کل این قشر از جامعه از او ناراضی هستند. در یک نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد، فقط ۶ درصد سیاه پوستان از او راضی بودند و ۸۰ درصد گفته بودند دونالد ترامپ یک نژادپرست است.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه C-SPAN گفت: من هرگز در رویدادهایم یک صندلی خالی ندیدم. فکر نمی‌کنم شما هم دیده باشید. ما هرگز جای خالی نداشتیم. من به سینسیناتی می‌روم و مکان آنجا هم بسیار بزرگ است. اما ما همه بلیت‌ها را فروخته ایم.

رئیس جمهور آمریکا در حالی این اظهارات را مطرح کرد که تاکنون در بسیاری از رویدادهای او از جمله در رویداد انتخاباتی وی در گرینویل در کارولینای شمالی بسیاری از صندلی‌ها خالی مانده است.

ترامپ در گردهمایی خود در سینسیناتی اعلام کرد: به شما می‌گویم. اینجا جمعیت زیادی هست و تعدادی هم بیرون هستند. ما ده‌ها هزار بلیت فروختیم.

رئیس جمهور آمریکا در حالی این اظهارات را به زبان آورد که به طور معمول حضور شرکت کنندگان و حامیان او در این رویدادها رایگان است و آن‌ها نباید هیچ هزینه‌ای را برای شرکت در این رویدادها بپردازند.

سامانه حقیقت یاب شبکه سی ان ان هر هفته ادعاهای دروغین دونالد ترامپ را بررسی می‌کند. رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته هم ۷۸ ادعای کذب و دروغین به زبان آورده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.