معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارسال گزارش و نظر هیئت حل اختلاف بین قوا در مورد مصوبه ارائه گزارش سالانه رئیس جمهور و وزرا به مجلس به دو قوه خبر داد

ارسال رای هیئت حل اختلاف قوا در مورد گزارش سالانه دولت و وزرا به دو قوه/ مشکل حل شد!

قدس انلاین: حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارسال گزارش نظر و رأی هیئت حل اختلاف بین قوا در مورد اصلاح ایین نامه داخلی مجلس و تکلیف رئی جمهور وروزرا برای ارائه سالانه گزارش عملکرد خود به دو قوه خبر داد.

نمایندگان دولت و قوه مقننه هفته گذشته در جلسه هیئت حل اختلاف بین قوا به ریاست حجت الاسلام ابوترابی حضور یافتند و استدلال‌های خود را یکی در مخالفت و دیگری در دفاع از آن ارائه دادند.

سخنگوی دولت دو هفته پیش در پاسخ به قدس آنلاین درباره دلیل مخالفت دولت دوازدهم که شعارش شفاف سازی بوده با این مصوبه چیست گفته بود: باید دید وقتی تذکر، سوال و استیضاح وزرا و رئیس جمهور در قانون به عنوان ابزار و حق مجلس برای نظارت پیش‌بینی شده، آیا اینکه سالی یکبار هم  به مجلس برویم و گزارش عملکرد بدهیم و بر اساس آن گزارش ها یک دسته از رفتارها دیگری سامان بگیرد، مفید به فایده است و شفافیت بیشتر ی ایجاد می‌کند؟. ما تأثیر آنرا اینگونه نمی‌دانیم و فکر می‌کنیم این روند موجب تشتت و حتی عدم شفافیت بیشتر در زمینه گزارشها خواهد شد.

امیری اما امروز پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بی آنکه توضیح بیشتری ارائه دهد گفت: مشکل گزارش دهی  سالانه دولت و وزرا به مجلس حل شده، اما جزئیات نظر هیأت حل اختلاف قوا پس از تعطیلات مجلس اعلام می‌شود. موضوع طبقه بندی است و اجازه بدهید وقتی نمایندگان به مجلس بازگردند، در این زمینه توضیح می‌دهند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.