خوزستان_ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با ذکر این مهم که خبرنگار می تواند ضریب امنیت یک کشور را افزایش دهد؛ گفت: خبرنگار می تواند با تبلیغ خدماتی که در کشو رخ میدهد، آرامش را به مردم ارزانی کند.

اهمیت خبرنگاران در افزایش ضریب امنیت کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام  محمد مهدی نبی زاده امروز، چهارشنبه ۱۶ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار و دهه ولایت اظهار کرد: بخش زیادی از فرهنگ سازی در دنیای امروز به عهده رسانه ها است.

وی افزود: اگر کشوری بخواهد در دنیای امروز قدرتمند باشد باید رسانه قدرتمندی داشته باشد به همین سبب باید توجه به مسئله خبرنگاری و خبررسانی به صورت ویژه باشد.

نبی زاده با اشاره به اینکه خدمات زیادی در کشور صورت میگیرد اما بین خدمات و مردم فاصله دو چندان است، تصریح کرد: در ایام سیل همه مسئولین در تلاش بودند اما مردم معتقد بودند کاری برای آنها صورت نگرفته و باید این فاصله دیدگاه در این خصوص اصلاح شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: خبرنگار میتواند ضریب امنیت یک کشور را افزایش دهد اگر خبرنگار خدماتی که در کشور اتفاق می افتد را تبلیغ کند، مردم آرامش پیدا میکنند.

نبی زاده با اشاره به اینکه احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است؛ احساس ظلم از خود ظلم برتر است، عنوان کرد: احساس اینکه در این کشور کاری نمی شود کرد و ما مورد ظلم واقع شده ایم، ضررهایش بسیار زیاد است به همین دلیل نقش رسانه در افزایش سطح آگاهی و فهم مردم موثر است.

 وی با بیان اینکه خبرنگاران ایرانی صادق ترین خبرنگاران دنیا هستند، اشاره کرد: رسانه ها می تواند کاری کنند که مردم ایران از تحریم ها و مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستند، احساس عزتمندی کنند.

 نبی زاده مهمترین هدف سازمان تبلیغات اسلامی را تقویت اراده مردم در مبارزات تمدنی خواند و گفت: امروز پیروزی تمدن اسلامی بر دیگر تمدن ها اتفاق می افتد و این محقق نمیشود مگر اینکه توان خود را در برابر دشمن تقویت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تبیین اسلام ناب محمدی، مهندسی زیست بوم فرهنگی تبلیغی در خوزستان و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سه ماموریت مهم سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص ۵ راهبرد اصلی این سازمان، بیان کرد: مردمی سازی تبلیغ دین، پیوست خدمات اجتماعی دادن به تبلیغ دین، مساجد محله محور و محلات مسحد محور، جوانگرایی و مسئله زنان ۵ راهبرد اصلی این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان تنها استانی است در میان استان های مرزنشین کشور که اکثر مردمش پیرو مذهب تشیع هستند، گفت: دشمنان بیشترین سرمایه گذاری را روی این استان کرده و خواهند کرد.

نبی زاده عنوان کرد: تنها ۵ درصد ظرفیت مساجد باید به عبادت مربوط باشد و ۹۵ درصد دیگر آن مربوط به پرداختن به شئونات و مسائل مردمی است.

وی افزود: سازمان در حرکت نوین خود نگاه جدی به مسئله زن دارد چرا که زن مانند نخ تسبیح است و اساس جامعه و خانواده زن است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی مسئله حجاب را ذیل مسئله خانواده دانست و گفت: اگر خانواده دچار مشکل شود، جامعه از هم گسسته خواهد شد و جامعه اینچنینی حمله نظامی نمیخواهد و با تلنگری از هم میپاشد.

وی در پایان اظهار کرد: خوزستان در تاسیس مدارس صدرا با ۲۱ مدرسه در کشور دارای مقام اول است که باید توسعه پیدا کند همچنین دبیرستانهای علوم و معارف صدرا تا پیش دبستانی هم قابلیت توسعه پیدا کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.