مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی درآستانه روز خبرنگار با حضور درموسسه فرهنگی قدس از بخش های مختلف این موسسه رسانه ای بازدید و ضمن تبریک این روز به اهالی رسانه با آنها به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

همکاری همه جانبه آستان قدس با مدیران دولتی برای خدمت به زائرین/ زائر ومجاورحرم مطهر شایسته خدمات بسیار بهتری هستند

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی درجریان این بازدید در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین درپاسخ به این پرسش که همکاری نهادهای دولتی با آستان قدس رضوی و متقابلا همکاری آستان قدس رضوی را در راستای تکریم و تسهیل زائران ومجاوران را چگونه ارزیابی میکنید اظهارداشت : همکاری با مدیریتهای دولتی موضوعی است که همواره مورد توجه بوده  ونمیتواند مورد توجه نباشد . به این دلیل که ارایه خدمت مناسب به زائر ومجاور که دستور مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی است تحقق پیدا نمیکند مگر با همکاری میان آستان قدس رضوی ومدیریتهای دولتی و دستگاههای مختلف خراسان رضوی.

وی افزود : به تعبیر دیگری ارایه خدمات مناسب وشایسته درگروی این همکاری همه جانبه است . دلیل آنهم روشن است که زائر از مبدا که به قصد زیارت حرکت میکند باید درمراحل مختلف از خدمات لازم برخوردار باشد ومورد توجه قرار گیرد. از وقتی زائر وارد خراسان رضوی میشود ، و یا حداقل از وقتی وارد شهرمشهد  میشود انتظار میرود که  خدمات رفاهی لازم برای وی مهیا شود.

خاکسار قهرودی خاطرنشان کرد: زیارت برای زائر محدود به محدوده حرم مطهررضوی نمیشود، برای اینکه زائری که وارد مشهد مقدس شده بتواند زیارت مطلوب ومناسب دلنشین و آرامش بخش داشته باشد باید تمام فضای شهر مهیا باشد . اگر از لحظه ورود به شهر تا لحظه تشرف به حرم مطهر با خدمات لازم ؛ توجه ؛ تکریم واحترام مواجه نباشد شرایط بهره گیری از زیارتی مطلوب ومناسب برای وی فراهم نیست .

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی یاد آور شد: اگر برای پارک خودرودرجای مناسب دچار مشکل شود یا درمسیر تردد به حرم مطهر باموانعی روبرو شودو احساس کند که مورد تکریم قرارنگرفته است و نتواند با ارامش به حرم مطهردسترسی پیدا کند نمیتواند زیارتی ناب را تجربه کند ، لذا طبیعی است که آستان قدس رضوی که مسوولیت محدوده جغرافیایی حرم را برعهده دارد ، همواره نگران باشد که درسایر بخشهای شهر چه اتفاقی برای زائر میافتد.

وی با بیان اینکه شهر مقدس مشهد ، مسوولان این شهر و مجاوران بارگاه منور رضوی شهری دارای مسوولیت درقبال زائران است تصریح کرد: همه مردم مشهد میهمان نوازند و خدمت به زائران اعم از شهروندان دیگر شهرستان وکشورها تا زائران مشهدی علی بن موسی الرضا (ع)  را وظیفه خود میدانند، و با این نگاه همه  درقبال این زائران مسوول هستند . اما تحقق این مسوولیت پذیری و ارایه آن درقالب خدمت به زائران درگروی هماهنگی وهمکاری آنها است  ، اینجاست که مقام معظم رهبری بر همکاری با مدیریت های دولتی تاکید دارند.

خاکسار قهرودی تاکید کرد: درهمین راستا آستان قدس رضوی برای انجام هر ماموریت درداخل آستان قدس رضوی یا خارج از سازمان به معنای خارج از محدوده حرم مطهر رضوی نیاز به همکاری، تعامل وهمراهی مدیریت های دولتی دارد وهرکوتاهی دراین راستا ضربه ای به ارایه خدمات شایسته ومناسب به زائران ومجاوران ارزیابی میشود.

قائم مقام تولیت استان قدس رضوی گفت : آستان قدس رضوی خارج از محدوده ماموریتی خود وارد کارسایر سازمانها نشده و موازی کاری نمیکنیم اما درکنار آنها حضور داریم و با هماهنگی وهمکاری پیش میرویم به گونه ای که آستان قدس و سایر سازمانهای درراستا یک وظیفه وخدمت قراردارند وآنهم چیزی نیست جز خدمت به زائر ومجاور نیست .

خاکسار قهرودی درخصوص میزان تعامل سایر نهادها و مدیریتهای دولتی با آستان قدس رضوی نیز اظهارداشت: همانطور که از کارخودمان برای خدمت به زائران صددرصد راضی نیستم از تعامل و همکاری سایر سازمانها ومدیریتهای دولتی نیز راضی نیستم .این به آن معنا نیست که اکنون و از طریق رسانه نسبت به آنها اعتراض میکنیم . ما معتقدیم که زائر ومجاور شایسته خدمات بسیار بهتری است که برای حصول به این خدمات باید کار بیشتری انجام دهیم .

وی با بیان اینکه مسیر خوبی فراهم شده است اما نیاز به کار بیشتر دارد یاد آورشد: نمونه اش همین بازکردن دوربرگردانهای اطراف حرم مطهر است که اگر همکاری وهمراهی استان قدس رضوی ،  سپاه پاسداران ،  پلیس،  شهرداری مشهد و سازمانهای زیر مجموعه مانند تاکسیرانی واتوبوسرانی، وخدمه و حتی کسبه محل نبود این خدمت برای زائران شکل نمیگرفت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هرکسی باید مسوولیت خود را انجام دهد تا کارخوب  پیش برود افزود:این مسیر وحرکت با کار بیشتر وبهتر برای خدمت به  زائر ومجاور حاصل بهتری به ارمغان خواهد اورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.