۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸
کد خبر: 666296

هم‌اکنون هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۱۸ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی ۴میلیون و ۲۲۷ هزار تومان قیمت خورده است.

قیمت طلا و ارز در بازار+ جدول

قدس آنلاین: در حالی که هیچ نشانه ای از فروکش کردن جنگ تجاری بین آمریکا و چین دیده نمی شود و این مسئله موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در دارایی های امن شده است، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم در طی بیش از شش سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۴۸۶ دلار و ۴۱ سنت رسید. اوایل امروز قیمت فلز زرد تا ۱۴۸۹ دلار و ۷۶ سنت صعود کرد که بالاترین رقم از آوریل ۲۰۱۳ تاکنون بود. قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۴۹۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «جنگ تجاری عامل اصلی رشد اخیر قیمت طلاست. شدت گرفتن تنش لفظی بین امریکا و چین نگرانی ها از تاثیر بلندمدت این تحولات بر اقتصاد جهانی را افزایش داده است.»بر اساس نظرسنجی جدید رویترز از تحلیلگران، صادرات چین در ماه جولای احتمالا برای دومین ماه متوالی کاهش یافته و این نشان دهنده آسیب دیدن تجارت جهانی از جنگ تعرفه هاست.

همچنین انتظار می رود میزان واردات چین نیز در ماه جولای کاهش یافته باشد. این بدان معناست که اقدامات محرک اقتصادی نتوانسته مانع از کند شدن رشد اقتصادی چین شود.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد، دیگر انتظار ندارد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ توافقی تجاری بین آمریکا و چین منعقد شود. بانک مورگان استنلی هم هشدار داده که اقدامات تلافی جویانه بیشتر دو طرف می تواند اقتصاد جهانی را در اواسط سال آینده گرفتار رکود کند.

یک مقام فدرال رزرو آمریکا هم دیروز گفت، باید منتظر ماند و دید آمارهای بعدی چه تصویری را ترسیم می کنند، و بعدا در مورد کاهش بیشتر نرخ بهره در نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو تصمیم گرفت.به گزارش تسنیم، امروز در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلا نسبت به روز کاری قبل،افزایش جزئی داشته است؛  هر گرم طلای ۱۸عیار با قیمت ۴۱۸ هزار و ۱۰۰  تومان، هر گرم طلای ۲۴عیار با قیمت ۵۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان و هر مثقال طلا با قیمت یک میلیون و ۸۱۲ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

سکه‌فروشان سبزه‌میدان، امروز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید را ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم را ۴ میلیون و ۱۲۴ هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی را ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را یک میلیون و ۴۵۹ هزار تومان و سکه گرمی را ۹۶۹ هزار تومان اعلام کرده‌اند.

نوع

قیمت لحظه

قیمت سکه بهارآزادی طرح جدید

۴ میلیون و ۲۲۷   هزار تومان

قیمت سکه بهارآزادی طرح قدیم

۴ میلیون و ۱۲۴  هزار تومان

قیمت نیم سکه بهارآزادی

۲ میلیون و ۲۵۸  هزار تومان

قیمت ربع سکه بهارآزادی

یک میلیون و ۴۵۹  هزار تومان

قیمت سکه گرمی

۹۶۹ هزار تومان

قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار

۴۱۸  هزار و ۱۰۰ تومان

قیمت هر گرم طلای ۲۴ عیار

۵۷۵  هزار و ۵۰۰ تومان

قیمت هر مثقال طلا

یک میلیون و ۸۱۲ هزار تومان

قیمت هر اونس طلای جهانی

۱۴۸۷.۱ دلار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان است.

 ۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 0
    سلام