مازندران- مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از انتشار فراخوان ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در راستای طرح اقدام ملی دولت در حوزه مسکن خبر داد.

فراخوان ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در مازندران منتشر شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید محمد نظری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اعلام اینکه اراضی مناسب برای ساخت این واحدها در ۱۴ نقطه از استان معرفی شده است، اضافه کرد: ساخت این واحدها در ۸ نقطه در شهرهای ساری، بهشهر، آمل، چالوس، سرخرود و رامسر عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول ۲ هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد، هدف گذاری این طرح تا پایان امسال را ۵ هزار واحد اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود تا خردادماه سال آینده ۵۰ درصد این خانه ها ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه واحدهای مذکور ۱۵ تا ۱۸ ماهه تحویل خواهد شد بر ساخت مسکن های با کیفیت تاکید کرد.

نظری تسهیلات اختصاص یافته به این واحدها را ۴۰ میلیون تومان و برای زوجین ۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در حوزه بازآفرینی شهری، تا ماه آینده در بافت های فرسوده ناکارآمد ورود پیدا می کنیم.

وی در رابطه با مسکن ۲ هزار واحدی میارکلا خاطرنشان کرد: تقاضاهای زیادی از سوی تعاونی های مختلف نهادها و دستگاه های اجرایی برای خرید این واحدها سرازیر شده است اما اولویت ما واگذاری به عموم مردم است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از تکمیل محور ساری – تاکام بطول ۲۵ کلومتر پس از ۷ سال خبر داد و گفت: محورهای بهشهر – بندرامیرآباد، حسین آباد – طوسکلا، نکا – نیروگاه، آمل – سرخرود، نور – چمستان – آمل و تقاطع غیرهمسطح فریدونکنار نیز تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

نظری به بهره برداری از ۸۵ کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال اشاره کرد و افزود: شش راه دسترسی به شهرک های صنعتی گهرباران، سلمانشهر، منصورکنده، تشبندان و جمشیدآباد تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در ارتباط با عدم اجرای درست پروژه های راه توسط شهرداری ها، توضیح داد: پروژه هایی که در فضای شهری اجرایی می شود ابتدا در شورای ترافیک استان مصوب می گردد و در این رابطه ورود و نظارت مستقیم نداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان از عدم اجماع نهادهای متولی حوزه های ناکارآمد شهری گلایه کرد و گفت: متاسفانه برخی دستگاه ها به مقررات ملی در بافت های ناکارآمد احترام نگذاشته و پایبند نیستند.

نظری با اشاره به اینکه این موضوع باید به فرهنگ تبدیل شود، اضافه کرد: همین که براساس الگوی شهری ساخت و ساز صورت نگیرد، عدم همنوایی است.

وی در پایان از واگذاری زمین برای ساخت خانه مطبوعات مازندران در ساری خبر داد و گفت: ان شاالله با کمک اهالی رسانه بتوانیم خانه مطبوعات را هرچه زورتر بسازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.