شهردار مشهدمقدس گفت: فاز نخست خط ۳ قطار شهری مشهدمقدس سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود.

فاز نخست خط ۳ قطار شهری مشهدمقدس سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود

 

به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا کلائی در مراسم افتتاح رسمی ادامه مسیر خط دو قطارشهری از میدان شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه (پیروزی) و آغاز عملیات اجرایی خط چهار قطار شهری مشهد که با حضور معاون اول رییس جمهور، استاندار خراسان رضوی، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر و نمایندگان مشهد در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: در مجموع 83 کیلومتر خطوط قطارشهری برای مشهد تعریف شده که اکنون با بهره برداری از 4.5 کیلومتر دیگر از خط دو نیمی از این میزان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه امروز ارتباط شمال و جنوب شهر از طریق قطارشهری برقرار شد، اظهار کرد: یک سال و نیم پیش وعده دادیم ادامه خط دو قطارشهری را تا ایستگاه پایانی تیرماه به بهره برداری برسانیم که به این وعده عمل کردیم.

کلائی اضافه کرد: بهره برداری از 3.5 کیلومتراز ادامه خط دو از این جهت اهمیت دارد که این کار در شرایط تحریم و تلاطم بازار ارز و با تلاش همکارنم در مدیریت شهری، هماهنگی و کمک همه دستگاه ها از جمله پیمانکار، استانداری و نمایندگان مجلس انجام شد که این موضوع می تواند الگویی برای سایر شهرها باشد. 

شهردار مشهد با اشاره به اینکه اجرای خط دو 3300 میلیارد تومان هزینه داشته است، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که فاز اول خط سه قطارشهری مشهد را نیز که تاثیر زیادی بر ترافیک هسته مرکزی شهر دارد نیز تا سال 1400 اجرا کنیم که در این مسیر به حمایت های دولت، استانداری و سایر دستگاه ها نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تاکنون به اجرای خطوط قطارشهری مشهد کمک کرده اند، اظهار کرد: انتظار داریم این کمک ها بیشتر شده و پیمانکار نیز در این مسیر بداند که عزم ما و مدیریت استان این است که تحت هر شرایطی فاز اول خط سه قطار شهری را تا 1400 آماده بهره برداری کند.

وی ادامه داد: شورای پنجم و مدیریت شهری از ابتدا به دنبال توسعه عدالت شهری بوده و معتقدیم توسعه خطوط قطارشهری مظهر عدالت شهری است که با ایجاد نظم، همسانی و استفاده گروه های مختلف به نوعی عدالت شهری را برقرار کند.

کلائی با اشاره به این که قطارشهری به نوعی یک رسانه است، افزود: می توانیم در سفرهایی که شهروندان با قطارشهری انجام می دهند، آموزش های لازم را برای یک زندگی شهری بهتر به آنها ارائه داده وآن را به سفری پربار تبدیل کنیم.

منبع : تسنیم

 انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.