رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: علیرغم تذکر چند باره به وزیر ارتباطات اما در شهر مشهد آنتن‌های تلفن همراه پاسخگو نیست. طرح سوال شده است. وزیر جوان ما می‌خواهد رئیس‌جمهور شود، مشکلی ندارد اما اکنون وزیر ارتباطات است و باید به جای مسائل تشریفاتی، خدمات اولیه را انجام دهد.

وزیر جوان ما می‌خواهد رئیس جمهور شود مشکلی ندارد اما اکنون وزیر ارتباطات است
به گزارش قدس آنلاین ، نصرالله پژمانفر در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در تالار شهر مشهد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی تعامل است و اگر بخواهیم مردم در این حوزه حضور جدی و موثر داشته باشند، باید کاری کنیم تا انگیزه‌هایشان جدی باشد.
وی با بیان اینکه ما در حوزه مالیات به شدت مشکل داریم، عنوان کرد: این مساله نه تنها برای تولید ایجاد انگیزه نمی‌کند، بلکه قوانین و رفتار ما برای مباحث سفته‌بازی و دلال‌بازی دلیل ایجاد می‌کند تا نتوانیم قوانین مالیاتی خود را درست کنیم و به مالیات به عنوان ابزار حمایت توجه نکنیم، در نتیجه هیچگاه سرمایه‌گذار به طور جدی سرمایه خود را در تولید قرار نمی‌دهد. مالیات بر عایدی نیز نداریم. این سیاست‌های ما است که زمینه سرمایه‌گذاری‌های منحرف را ایجاد می‌کند. امروز در کشور ما مالیات ابزار هدایت رفتار نیست، بلکه تنها ابزاری برای درآمد دولت است، اینگونه کشور را به سمت مشکل در تولید می‌بریم.
پژمانفر بیان کرد: دوم بحث شفافیت است. همان‎‌طور که انتظار داریم مردم به صورت شفاف حقوق خود را ادا کنند، ما نیز باید شفاف بگوییم پولی که به عنوان مالیات دریافت کردیم، کجا و چگونه هزینه شده است. این حق مردم بوده اما ما شفاف نیستیم. امروز تولیدکننده و افراد مختلف مالیات می‌دهند اما خدمات مختلف دریافت نمی‌کنند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مشکل تمرکز در تهران حل شود، تصریح کرد: چرا تمام موسسات و شرکت‌ها باید در تهران باشد زیرا امتیازاتی در تهران وجود دارد. اگر می‌خواهیم از این تمرکز خارج شویم و نیز اقتصاد مبتنی بر غیر نفت داشته باشیم، باید اختیارات را به استان‌ها بدهیم. ما نیازی به اعتبارات تهران نداریم و می‌توانیم با درآمدهای خود استان را اداره کنیم، به شرط اینکه درآمدها به تهران نرود.
رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: میانگین درصد تحقق درآمدهای استان در حوزه مالیاتی از سال 93 تا 97، ۸۵.۱ بوده که در سال ۹۷ به ۹۸، ۵۰ درصد افزایش نسبت به عملکرد داشتیم. سهم ما در تولید ۶ درصد، در منابع بانکی ۴ درصد و در پرداخت مالیات ۷ درصد است. حدود ۸ درصد مساحت و جمعیت کشور را داریم و منابع عمومی ما حدود ۶ درصد است. چطور باید این مسائل را پیش ببریم؟
وی در خصوص سال زراعی، تصریح کرد: اول مهر شروع سال زراعی است، ما مشکلاتی در این عرصه داریم. قیمت گندم 1700 تومان بوده و خواهش ما این است که امسال حداقل قیمت خرید گندم ۲۵۰۰ تومان و برای کلزا هزار تومان باشد. پروژه مرکز بررسی صحرایی بیماران دامی داریم که 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یکی از پروژه‌هایی است که پدافند غیر عامل باید این موضوع را بررسی کند.
پژمانفر خاطرنشان کرد: مصرف کود اوره ما 143 هزار تن در استان است که ۲۵ هزار تن از استان می‌دهیم و مابقی از عسلویه وارد می‌شود، این موضوع باید حل شود، کار مدیریتی بوده و پیچیده نیست. پروژه‌های آب نیز در موضوع عشایری مطرح است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علیرغم تذکر چند باره به وزیر ارتباطات اما در شهر مشهد آنتن‌های تلفن همراه پاسخگو نیست. طرح سوال شده است. وزیر جوان ما می‌خواهد رئیس‌جمهور شود، مشکلی ندارد اما اکنون وزیر ارتباطات است و باید به جای مسائل تشریفاتی، خدمات اولیه را انجام دهد.
رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: در بحث فولاد مبارکه نیز مشکلاتی داریم که 100 تن پیش‌بینی شده اما مناسب نیست. باید تعرفه گمرکی را به نیمایی تبدیل کنیم. بخش‌های خصوصی ما می‌توانند در ارتباط با تهاتر نفتی اقدام کنند. اختیارات ستاد تسهیل محدود بوده و باید اختیارات داشته باشد. باید از برخی ظرفیت‌های مردمی استفاده کنید.
وی در خصوص سند 2030، عنوان کرد: آقای جهانگیری شما نامه‌ای در ارتباط با سند 2030 بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از این سند دادید اما انجام نشده، به فتوا و تاکید مقام معظم رهبری سند ۲۰۳۰ نباید در هیچ کجا اجرا شود.
پژمانفر اضافه کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با خصوصی‌سازی فرمودند که راضی نیستند. به پسرخاله‌ها و پسرعموها واگذار شده اما این کار نباید انجام شود. همه ما سوار کشتی هستیم و اگر کسی لطمه‌ای بزند، همه لطمه می‌بینند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.