نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: : باید اعتراف کرد که امکانات شهرستان کلات در شان مردم این منطقه نیست و نیاز است که در این منطقه اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

 امکانات کلات در شان مردم این منطقه نیست

رضا شیران خراسانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در ابتدای شروع فعالیت مجلس دهم ، طبق بررسی های که انجام شد مشخص گردید که شهرستان کلات در امور زیربنایی از شاخص های پایین و بسیار ضعیفی برخوردار است. 
وی تصریح کرد: در حالی که شاخص راه در استان خراسان رضوی در حدود ۵۲ درصد بود اما این شاخص در کلات تنها ۲۴ درصد تعریف شده بود و این موضوع در مسائل دیگری نظیر طرح هادی روستایی ، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و بافت فرسوده پایین بود، از این رو تصمیم گرفته شد در زمینه رشد و ارتقاء این شاخص ها فعالیت هایی صورت بگیرد.
نماینده مردم مشهد و کلات افزود: در حوزه راه در حال حاضر چهار کارگاه راه سازی در روستاهای خشت، سینی ، بابا رمضان و اقداش مشغول فعالیت هستند که برخی از آنها در حال آسفالت می باشند. در حوزه گاز رسانی نیز ۲۰ روستا در دستور کار قرار گرفت که ۳ روستا از مسیر درگزو بقیه از مسیر کلات گاز رسانی خواهند شد که برخی از آنها در هفته دولت و مابقی تا پایان سال گاز دار خواهند شد. در حوزه ارتباطات نیز با نصب دکل های مخابراتی که صورت خواهد گرفت نقاط کور از بین خواهد رفت و مشکلات در این حوزه تا حدود زیادی تا قبل از آذر ماه رفع خواهد شد.    
شیران خراسانی با بیان اینکه در سایر حوزه ها نیز فعالیت های خوبی در حال انجام است، تصریح کرد: باید اعتراف کرد که امکانات شهرستان کلات در شان مردم این منطقه نیست و نیاز است که در این منطقه اقدامات بیشتری صورت بگیرد. 
وی بیان داشت: در مناطق سیل زده این شهرستان نیز دستگاه های مختلف در حال فعالیت هستند که  از جمله  آنها بنیاد مسکن ۵هزار متر زمین را در این مناطق مسطح کرده است و در روستاهایی نظیر چرم کهنه که خود روستا ظرفیت زمین برای ساخت را ندارد و بحث لغزش و ریزش زمین در آنجا مطرح است تصمیم گرفته شده است که در مکان های دیگری برای خانوارهای خسارت دیده مسکن ساخته شود. 
شیران خراسانی با اشاره به اینکه در شهر ستان کلات خانوارهای خسارت دیده در منازل استیجاری سکونت پیدا کرده اند و کسی در چادر سکونت ندارد، افزود: از طرفی بنیاد مسکن قول مساعدی ارائه کرده است که  ساخت واحد های مسکونی خسارت دیده تا پایان سال در شهرستان کلات به اتمام برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.