در مراسمی همزمان با تهران به مناسبت روز خبرنگار با حضور مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی، مشاور و قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور از تلاش و همکاری روزنامه قدس و خبرنگاران این مؤسسه فرهنگی تجلیل شد.

بدهی ۴۰۰ میلیاردی بیمه سلامت به بخش خصوصی و دولتی

در این آیین دکتر سیدمرتضی وجدان ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه نقش خبرنگاران در تغییر نگاه مردم به سمت سبک زندگی سالم بسیار بااهمیت است، خاطرنشان کرد: خبرنگاران آموزگاران بی‌نام و نشان و بی اجر و مزد جامعه هستند که با افزایش آگاهی مردم می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت داشته باشند.

دکتر رمزی، مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور در استان نیز به بحث خبر و اطلاع‌رسانی در ارتقای سلامت، جایگاه خاصی داده و افزود: در دنیای امروز اطلاع‌رسانی و اخبار صحیح جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده که می‌تواند ارتقای سطح «سواد سلامت» را در پی داشته باشد. از این رو از رسانه‌ها انتظار می‌رود فضا را برای کسانی که مشکل تراشی می‌کنند، تنگ کرده تا همه به سمت قانون‌گرایی کشیده شوند. وی با اشاره به برنامه‌های پرونده الکترونیک، نسخه‌نویسی الکترونیک و نظام ارجاع الکترونیک، تصریح کرد: امروز برای جلب مشارکت مردم در تحقق اهداف این برنامه‌ها بیش از همیشه به کمک خبرنگاران نیاز داریم تا بتوانیم در جهت رفع مشکلات جامعه در ارتباط با موضوع سلامت گام برداریم، زیرا برای رسیدن به اهداف سلامت، خبرنگاران نقش اساسی دارند و امیدواریم ما را در به ثمر رساندن این اهداف یاری کنند.

دکتر وجدان، مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی از پرداخت بخشی از مطالبات مؤسسات خصوصی خبر داد و گفت: با پرداخت ۴۳ میلیارد تومان توانستیم مطالبات مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی را تا پایان ۹۷، مطب پزشکان را تا آخر آذر۹۷، درمانگاه‌های خصوصی و دیالیز و شیمی‌درمانی را تا پایان دی‌ ۹۷ و بخش پاراکلینیک بخش‌های خصوصی را تا پایان آذرماه ۹۷ پرداخت کنیم و تا دو سه روز آینده نیز ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مطالبات بخش‌های دیالیز و شیمی‌درمانی را تا پایان اردیبهشت ۹۸ پرداخت خواهیم کرد. ضمن اینکه توانستیم مطالبات درمانی را به طور کامل و ۷۰ درصد مطالبات اردیبهشت ماه مراکز درمانی و داروخانه‌های استان را به طور کامل و ۶۰ درصد خرداد را پرداخت کنیم.

وی به سهم درمان استان اشاره و تصریح کرد: سهم درمان خراسان رضوی در سال گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان که بیشترین سهم پس از تهران بوده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما؛ باقیمانده مطالباتی که بیمه باید به مؤسسات دولتی و خصوصی بپردازد چه میزان است، گفت: با پرداخت‌هایی که تاکنون داشتیم، ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هم به بخش دولتی بدهکاریم که امیدواریم بتوانیم مطالبات باقیمانده را نیز هر چه زودتر پرداخت کنیم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.