نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صنعت و معدن در شرایط فعلی که جنگ اقتصادی است تخصص کار بازرگانی را ندارد و این وزارتخانه باید تفکیک شود.

وزارت صنعت تخصص کار بازرگانی را ندارد /برخی زالو صفتان با بی انصافی  بازار را در اختیار خودشان قرار داده اند

حسین مقصودی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: دولت در زمینه کالاهای اساسی تا حدوی کم کاری کرده است.

وی تصریح کرد: از طرفی مجلس شورای اسلامی در مورد کالاهای اساسی ۱۴ میلیارد دلار اختصاص داده است و دولت نیز نرخ دلار را که تا ۱۹هزار تومان پیشروی کرده بود را در قیمت ۱۱ و ۱۲ هزار تومان ثابت نگه داشته است. اما برخی زالو صفتان بازاری،با بی انصافی  بازار را در اختیار خودشان قرار داده اند که باعث شده است قیمت کالاهای اساسی علی رغم ثبات نرخ ارز با کاهش قیمت همراه نباشد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس از ابزار های خود همچون تذکر، سوال و حتی استیضاح برای اینکه شرایط بازار از هیجانات دور شود و قیمت کالا ها کاهش داشته باشد استفاده کرده است. از طرفی وزارت صنعت و معدن در شرایط فعلی که جنگ اقتصادی است  تخصص کار بازرگانی را ندارد و این وزارتخانه باید تفکیک شود.

مقصودی با بیان اینکه  دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس ارسال کرده است اما نمایندگان با آن مخالفت کردند، اذعان داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پنج سال قبل خوب بود و برای شرایط فعلی کارآیی لازم را ندارد،  اگر مجلس به این لایحه دولت  رای مثبت بدهد و وزارت بازرگانی به صورت مستقل تشکیل شود و مسئولیت‌ها بر عهده وزیری قرار بگیرد که متخصص مدیریت تجارت، صادرات و واردات باشد و این بخش را فدای بخش صنعت نکند، شرایط بازار تا حدود زیادی آرام خواهد شد.     

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس افزود: از طرفی طرح کوپنی کردن کالاهای اساسی که هنوز به هیچ صورتی در مجلس شورای اسلامی مطرح نشده است و بیان آن در رسانه ها صرفا بر اساس اظهارات شخصی نمایندگان صورت می گیرد ،  در صورتی قابلیت اجرایی را دارد که وزارت بازرگانی به صورت جداگانه تشکیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.