رئیس‌جمهور آمریکا کشورهایی را که به شهروندان خود درباره سفر به این کشور هشدارهای مسافرتی صادر کردند، تهدید به تلافی کرد.

ترامپ: ما ملتی انتقام‌جو هستیم/ هشدارهای مسافرتی برای سفر به آمریکا را تلافی می‌کنیم!

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کشورهای را که به اتباع خود برای سفر به این کشور هشدار دادند (اینجا)، تهدید به اقدامات متقابل کرد.

رئیس جمهور آمریکا درباره واکنش او به هشدار برخی کشورها به اتباع خود برای سفر به این کشور که در پی تیراندازی‌های مرگبار اخیر در ایالت‌های تگزاش و اوهایو صورت گرفته، گفت: نمی‌توانم چنین چیزی را تصور کنم. اما اگر آن‌ها این کار را کردند، ما مقابله به مثل خواهیم کرد.

ترامپ گفت: با وجود من در راس این کشور، ما ملتی تلافی‌جو هستیم. وقتی کسی اقدامی منفی در مورد کشور ما انجام دهد، ما هم همان کار را در موردشان انجام می‌دهیم.

او افزود: کشورهای خارجی و حتی متحدان ما از کشور ما منفعت برده اند و در مواردی متحدانمان بیش از هر کشور دیگری. سال‌های سال از کشور ما کسب منفعت کرده اند و این روند متوقف شد.

به دنبال تیراندازی‌های مرگبار اخیر در دو ایالت اوهایو و تگزاس در هفته گذشته که نزدیک به ۳۱ کشته بر جا گذاشت، اورگوئه، ژاپن و ونزوئلا درباره سفر به آمریکا به اتباع خود هشدار دادند. دولت ونزوئلا با توصیه به شهروندانش مبنی بر به تعویق انداختن سفر به آمریکا، سخنان مقامات آمریکایی را که حاوی کلام «نژادپرستانه و تنفر از مهاجران» است، عامل موج خشونت دانسته است. کنسولگری ژاپن در دیترویت روز دوشنبه پس از حمله در شهر دیتون در ایالت اوهایو، به شهروندان ژاپنی ساکن آمریکا، هشدار داد و از آن‌ها خواست به خطرات بالقوه حملات تیراندازی در «همه مکان‌ها» توجه کنند. ژاپن در این بیانیه که به زبان ژاپنی بر روی سایت کنسولگری منتشر شده است، آمریکا را «جامعه‌ای مسلح» توصیف کرده است.

کانادا به شهروندانش درباره حملات تروریستی در آمریکا هشدار داده و از آن‌ها خواسته تا در مکان‌های عمومی و در میان جمعیت، نسبت به اطراف خود توجه نشان دهند و هوشیار باشند. صفحه توصیه‌های مسافرتی وزارت خارجه نیوزیلند نیز با اشاره به حملات چند سال اخیر از جمله انفجارهایی در آستین و سن‌آنتونیو در مارس ۲۰۱۸، حمله با وسیله نقلیه در نیویورک در ماه اکتبر ۲۰۱۷ و انفجار در محله چلسی نیویورک در ماه سپتامبر ۲۰۱۶، از افزایش تهدیدات تروریستی و احتمال وقوع چنین حملاتی نوشته است.

در سایت وزارت خارجه ایرلند و صفحه توصیه‌های مسافرتی به آمریکا آمده است که در سال‌های اخیر تهدید حملات تروریستی و خشونت در سراسر جهان افزایش یافته است. بنا بر اعلام وزارت خارجه ایرلند، آمریکا هم در سال‌های اخیر شاهد تیراندازی بوده است. ایتالیا نیز از احتمال وقوع حملات تروریستی نه تنها در شهرهای بزرگ بلکه در شهرهای کوچک سخن گفته و هشدار داده است که حملات تیراندازی در این مناطق گهگاه به وقوع می‌پیوندد.

سایت وزارت خارجه آلمان نیز با اشاره به هشدار دولت آمریکا مبنی بر احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور، از شهروندانش خواسته است تا در مکان‌های شلوغ، توصیه‌های امنیتی را جدی بگیرند.

انگلیس نیز در صفحه توصیه‌های مسافرتی به آمریکا نوشته است احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور «زیاد» است و مهاجمان ممکن است گردشگران را نیز مورد هدف قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.