گیلان- فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت :با تلاش همکاران پلیس و مردم شریف ولایتمدار گیلان در ۴ ماه گذشته ۱۲ درصدکاهش جانباختگان حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اتفاق افتاده است .

کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی درگیلان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  سردار محمدرضا اسحاقی در نشست مطبوعاتی با اصحاب قلم و رسانه ضمن گرامیداشت یاد شهدا رسانه، به اهمیت رسانه ها در تولید امنیت اشاره کرد و افزود:رسانه ها در تولید امنیت نقش بسیار مهمی دارند و امیدواریم خداوند توفیق دهد در مسیر اطلاع رسانی رسالت خود را به خوبی انجام دهند .

وی اظهار کرد: در ۴ ماهه اول سال ۲۰۷ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند که این تعداد در سال گذشته ۲۴۱ نفر بوده است .

سردار اسحاقی با اشاره به عملکرد پلیس در ۴ ماهه امسال گفت :ماموریت های پلیس همیشه سخت و سلبی نیست و اکثر مواقع فعالیت همکاران  خدماتی است و در طول  ۴ ماه روزانه به طور میانگین بیش از ۳ هزار تماس ۱۱۰ از طریق پلیس ثبت شد  که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است .

سردار اسحاقی در حوزه برخورد با سارقین حرفه ای گفت : برخی از سرقت ها از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد و نگرانی مردم در این زمینه بیشتر است و در این زمینه ۲۲ طرح تشدید مقابله با سارقین حرفه ای انجام شد  که اکثر این باندها افراد غیربومی بودند .

وی به کشفیات سرقت در ۴ ماهه امسال اشاره کرد و افزود:با فعالیت روز افزون همکاران پلیس و با امکانات محدود موفق شدیم ۸۲ درصد سرقت هایی که اتفاق افتاد کشف شود .

وی گفت:در حوزه امنیت اجتماعی برخورد با باندهای کلاهبرداری و جعل پلیس موفق شد ۱۰۴۹ پرونده را کشف و ۵۵۶ نفر جاعل و کلاهبردار در قالب ۱۰ باند متلاشی کند .

وی به افزایش جرائم در حوزه مجازی اشاره کرد و افزود:در حوزه فضای مجازی و سایبری ۸۵ درصد جرایم  اتفاق افتاده است که در این حوزه شاهد افزایش ۳۸۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته بودیم . 

وی افزود:مقوله های این جرایم تحت عنوان هتک حیثیت ،برداشت غیرقانونی از حساب ،و ...بوده است که پلیس جهت مهم بودن این موضوعات در صدد پیشگیری جدی این جرایم است.

وی ادامه داد:در این باب ۷۵ درصد از قربانیان جوانان ۲۰ تا ۳۵ سال می باشند که جامعه هدف را تشکیل میدهند.

فرماندهی انتظامی گیلان در پایان ضمن تشکر از جامعه رسانه ای به جهت پوشش و انعکاس اخبار پلیس و تعامل بسیار سازنده با همکاران نیروی انتظامی گفت:تمام تلاشمان را در جهت حفظ و امنیت استان به کار میگیریم تا نهایت آرامش و اطمینان را به مردم ولایتمدار گیلان عرضه کنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.