هوآوی "Harmony OS" را که در چین "Hongmeng OS" نامیده می شود، راه اندازی کرده است.

هوآوی رسما "HarmonyOS"، سیستم عامل اختصاصی خود را معرفی کرد +عکس

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، هوآوی اخیراً پس از تصویب ممنوعیت تجاری آمریکا بر این شرکت، دچار مشکلاتی شد، در نتیجه، بسیاری از شرکت های مستقر در ایالات متحده از جمله Google  همکاری با هوآوی را متوقف کردند و این به معنای ممنوعیت استفاده از اندروید برای گوشی های هوشمند هوآوی بود.

اگرچه اوضاع برای این شرکت دوباره به حالت عادی برگشته است اما این ممنوعیت ها باعث شد که هوآوی به فکر افتاده و تغییراتی را در کسب و کار خود ایجاد کند و چندی بعد شایعه تسریع کار بر روی سیستم عامل انحصاری هوآوی به وجود آمد، امروز این برند تجاری قدرتمند پا پیش گذاشته و "Harmony OS" را که در چین "Hongmeng OS" نامیده می شود، راه اندازی کرده است.

این شرکت در کنفرانس توسعه دهندگان هوآوی ، HarmonyOS را پوشش داد و جزئیات مربوط به آن را فاش کرد، با این حال از هم اکنون این شرکت جزئیات HarmonyOS را برای تلفن های هوشمند به اشتراک نگذاشته است.

در عوض، هوآوی از این سیستم عامل جدید در میان دستگاه های هوشمند مختلف مانند ساعت های هوشمند ، الویزیون های هوشمند ، سیستم های درون خودرو و بلندگوهای هوشمند استفاده خواهد کرد، اولین نسخه نرم افزاری این سیستم عامل جدید در تلویزیون Honor Vision که قرار است از فردا روانه بازار شود ، وجود خواهد داشت ولی در حال حاضر اندروید همچنان گزینه اول برای تلفن های هوشمند و تبلت های هواوی و سری Honor است.

در مورد سیستم عامل HarmonyOS ، این نرم افزار مبتنی بر میکروکلنر، درست مانند Fuschia OS از Google است، با این حال ، بر خلاف معماری توزیع نشده از Fuschia ، HarmonyOS دارای معماری توزیع شده است.

به تعبیر دیگر، HarmonyOS امکان استقرار انعطاف پذیر در دستگاه های مختلف را فراهم کرده و این امر را برای توسعه دهندگان آسانتر می کند، هوآوی همچنین اعلام کرده است که HarmonyOS از امنیت بیشتری برخوردار است و عملکرد بهتری را نسبت به اندروید و سایر سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس ارائه می دهد که این امر به دلیل استفاده از هسته TEE و به ترتیب توزیع یک فرایند مجازی با پروتکل ساده است.

هواوی اعلام کرده است که HarmonyOS به عنوان یک سیستم عامل متن باز با یک تکنولوژی و فرآیند منبع باز آزاد عرضه خواهد شد، این امر با ایجاد یک اکوسیستم پویا از برنامه ها و توسعه دهندگان ، به تقویت سیستم عامل کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.