فیلم سینمایی «تگزاس ۲» با پشت سر گذاشتن «ما همه با هم هستیم» و فروش ۲۳ میلیاردی تا این لحظه پرفروش ترین کمدی سال ۹۸ لقب گرفته و فیلم «قسم» نیز در آستانه پیوستن به باشگاه میلیاردی ها است.

«قسم» نیم میلیاردی شد/ «تگزاس۲» پرفروش ترین فیلم کمدی سال

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، با آغاز اکران فیلم های جدید، این روزها سینما رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و فیلم هایی در ژانر اجتماعی وزنه سنگین تری پیدا کرده اند.

براین اساس فیلم سینمایی «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی که از چهارشنبه گذشته ۱۶ مردادماه اکران خود را در سینماهای کشور آغاز کرده، تا روز گذشته ۲۴۴ میلیون تومان فروش داشته است. همچنین فیلم سینمایی «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی نیز که در دومین هفته اکران خود به سر می برد هفته گذشته ۵۸۱ میلیون تومان در ۱۱۵ سالن سینما فروش کرده است و فروش کلی فیلم تا روز گذشته یک میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان بوده است.

اما در جدول فروش هفتگی، فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» در حالی که در آستانه دهمین هفته اکرانش قرار دارد و به نمایش خود در سینماهای زیر گروه ادامه می‌دهد هنوز هم فروش بالایی را تجربه می‌کند و طی هفته گذشته توانسته با فروش ۷۵۱ میلیون تومانی صدر نشین جدول فروش هفتگی باشد و در نهایت مجموع فروشش را به ۱۶ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان برساند. این هشتمین هفته‌ای است که فیلم آبیار در صدر جدول قرار گرفته و به نظر می آید تصمیم ندارد رتبه نخست خود را حداقل تا پایان زمان اکرانش به فیلم دیگری واگذار کند. این فیلم در حالی چهارمین فیلم پرفروش سال است که دو فیلم در این جدول از کمدی‌های پرفروش سینمای ایران بوده‌اند.

با این که فیلم آبیار همچنان رتبه نخست جدول را در اختیار دارد اما این هفته با تغییراتی در فروش فیلم ها، شاهد صعود «ایکس لارج» به رده دوم جدول بودیم. این فیلم طی هفته گذشته با فروش ۶۶۳ میلیون تومانی فاصله اندکی با «تگزاس ۲» با فروش ۶۴۱ میلیون تومانی داشت و فیلم اطیابی را به رده سوم جدول سوق داد. «ایکس لارج» پس از ۴ هفته اکران در مجموع  ۴ میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان فروش داشته است. همچنین «تگزاس۲» با فروش ۲۳ میلیاردی فیلم «ما همه با هم هستیم» را پشت سر گذاشت و پرفروش ترین فیلم کمدی سال تا این فصل شد؛ علاوه بر این «تگزاس۲» تنها چهار میلیارد با پرفروش‌ترین فیلم سال یعنی «متری شیش و نیم» فاصله دارد.

«قصر شیرین» نیز با یک و نیم میلیارد فروش در دو هفته اخیر در رده چهارم جدول قرار گرفت و «سرخ پوست» و «زهرمار» با فروش ۱۲ میلیارد و ۸۱۶ میلیون تومانی و ۵ میلیاردی به ترتیب در رده پنجم و ششم جدول قرار گرفتند.

فیلم سینمایی «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده نیز یک هفته است که اکران خود را  آغاز کرده و تا روز گذشته ۵۱۵ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم دومین ساخته تنابنده در مقام کارگردان و پس از کمدی «گینس» است که برخلاف فیلم اولش از داستانی درام برخوردار است.

در خلاصه داستان قسم آمده؛ «به جان نیاز، قصاص بخوای بچه رو میگیرم طلاقت میدم جان یه دونه دخترمونو قسم خوردم که بدونی اینکارو می‌کنم به جان نیاز...». مهناز افشار، سعید آقاخانی، مهران احمدی و حسن پورشیرازی از بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

به نظر می‌آید با توجه به اقبالی که منتقدان و مخاطبان در جشنواره سی و هفتم به فیلم های «قصر شیرین و «قسم» نشان داده اند، طی هفته های آتی به فروش قابل توجه ای دست پیدا کنند.

همچنین فیلم سینمایی «جانان» به کارگردانی کامران قدکچیان در اولین هفته اکرانش فروش ناامیدکننده ای را تجربه کرده و تنها ۲۲ میلیون تومان فروخته است. «تپلی و من» فیلمی در ژانر کودک و به کارگردانی حسین قناعت پس از دو هفته اکران در ۱۱۸ سالن سینما ۶۶۱ میلیون تومان فروش داشته است. «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان در سومین هفته فروش خود ۲۹۴ میلیون تومان فروش داشته و در مجموع به فروش ۱میلیارد و ۲۳۷ میلیون تومان دست پیدا کرده است.

یادآور می شود، فروش فیلم ها تا روز گذشته در حالی به ارقام مذکور ثبت شده که سینماهای سراسر کشور روز جمعه ۱۸ مردادماه تا ساعت ۱۷ تعطیل بوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.