رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در شهر مقدس مشهد بالغ بر ۲۱۶۵ ساختمان نا ایمن و فاقد استاندارد های لازم در حوزه آتش نشانی وجود دارد که اغلب انها مکان های اداری، تجمعی و عمومی هستند.

 تنها یک بیمارستان در مشهد مجوز ایمنی را دارا می باشد /۲۱۶۵  ساختمان نا ایمن در مشهد وجود دارد

امیر عزیزی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در شهر مقدس مشهد بالغ بر ۲۱۶۵  ساختمان نا ایمن و فاقد استاندارد های لازم در حوزه آتش نشانی وجود دارد.
وی با بیان اینکه اغلب این ساختمان ها اداری، تجمعی و اماکن عمومی هستند، تصریح کرد: در رده بندی اولیه ای که انجام شده است در سه سطح ساختمان های تجاری، مسکونی و عمومی بررسی هایی صورت گرفته است و به زودی با کمک دادستانی اقدامات پیشگیرانه ای برای استانداردسازی این ساختمان ها انجام خواهد شد.
رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد بیان داشت: در شهر مقدس مشهد ۱۵ساختمان  نا ایمن و پرخطر با اولویت بسیار بالا وجود دارد که از آن جمله می توان به  بازارهای قدیمی ،مجموعه تجاری زیست خاور، سرای عزیز الله اف و سه برج مسکونی که به دلیل خطر بالا حتی یک پایگاه موقت آتش نشانی در مجاورت آنها ساخته شده است اشاره کرد. 
عزیزی افزود: همچنین از ۳۵ بیمارستان شهر مشهد تنها یک بیمارستان مجوز ایمنی را گرفته است و سه بیمارستان نیز پرونده اولیه را برای دریافت مجوز ایمنی تشکیل داده اند. ۳۱ بیمارستان دیگر اگرچه ممکن است گواهی ایمنی یک ساله را دارا باشند، اما برای بروزرسانی امکانات و خدمات ایمنی خود مراجعه نمی کنند که به نظر می رسد دغدغه لازم برای این موضوع را ندارند. 
عزیزی تصریح کرد: در مورد منازل مسکونی نیز از ۱۵مرداد، در مورد تایید ایمنی ساختمان ها برنامه جدیدی اجرایی شد به طوری که قبلا کارشناسان در سه مرحله اغلب به صورت سلیقه ای تایید را انجام می دادند، به طوری که حتی بین نظر کارشناسان اغلب تفاوت و مغایرت وجود داشت، اما از این تاریخ فرم های استاندارد ایمنی طراحی شد که شهروند از این طریق و به صورت کاملا شفاف در جریان است که اگر در مرحله اول و پیشگیرانه ایراداتی مطرح و برخی از آنها توسط شهروند برطرف شده است در مرحله دوم بررسی های در رابطه با سایر ایرادات است و موارد مرحله اول تکرار نمی شود.
وی بیان داشت: از همه مسئولان و مدیرانی که به نحوی اداره اماکن تجمعی نظیر بازارها،پاساژها، بیمارستان ها، مراکز اداری  و حتی سینماها را در اختیار دارند تقاضا می کنیم به سازمان آتش نشانی برای ایمن سازی مراجعه کنند و آن را به عنوان یک تکلیف برای خود بدانند، از طرفی این سازمان به هیچ عنوان قصد ایجاد خلل در فعالیت های آنها را ندارد بلکه با مشاوره رایگان به دنبال این است که ایمنی برای افرادی که از خدمات آنها استفاده می  کنند  را ارتقاء و حتی اقدامات لازم برای ایمن سازی این اماکن را به سرعت انجام دهد. 
عزیزی افزود: سازمان اتش نشانی مشهد نیزاز حیث استاندارد ایستگاه که به ازاء هر ۷۰هزار نفر یک ایستگاه نیاز است در شرایط خوبی قرار دارد و در حال حاضر ۵۰ایستگاه آتش نشانی در مشهد مشغول به فعالیت هستند و تا پایان سال نیز ۵ ایستگاه دیگر به بهرداری خواهد رسید. از حیث نیروی آتش نشان نیز علی رغم جذب ۵۳۵نفر در آزمون اخیر، ولی هنوز به ۱۰۰۰آتش نشان دیگر برای شهر مشهد نیاز است . از طرفی به دلیل تحریم ها در خرید ماشین آلات و تجهیزات انفرادی  مشکلات و موانع مختلفی وجود دارد .
وی بیان داشت: همچنین تا پایان شهریور ماه دو دستگاه ۷۲ متری که بلندترین پلتفرم های خاور میانه  هستند و خریداری شده اند، وارد مشهد خواهند شد و ۱۴دستگاه دیگر به ارزش تقریبی ۵۳میلیارد تومان در دهه فجر رونمایی از آنها صورت خواهد گرفت که یکی از انها با عنوان حریق صنعتی برای اولین بار در کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.