زنجان- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: سیاست دانشگاه آزاد حرکت به سمت رشته های کار آفرین است.

شعار تعامل دانشگاه و صنعت نتیجه بخش نبود

به گزارش خبرگزاری قدس آنلاین علیرضا فیروز رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در نشست خبری پیش از ظهر امروز(شنبه) با بیان اینکه جمعیت دانشجویی کشور در حال کاهش است گفت :جمعیت دانشگاهی  ۵۶هزار نفری در استان به ۴۱هزار نفر کاهش داشته است.

 فیروز فر با اشاره به کاهش ۳۰درصدی تعداد دانشجویان افزود: از ۴۱هزار دانشجو،۱۲هزار  نفر سهم دانشگاه ازاد است .

وی  حلقه مفقوده را درعدم اطلاع رسانی از امکانات دانشگاه آازاد ذکر کرد و ادامه داد: ارکان مجموعه آموزش عالی با ۴۴۶عضو  هیات علمی تمام وقت به ارایه خدمات می پردازد.

 وی گفت: در استان زنجان  ۲۴۰هکتار برای ارایه خدمات آموزشی و برای هر دانشجو ۱۴متر فضای آموزشی  و ۲۳هزار متر فضا ی ورزشی وجود دارد.

فیروز فر با اذعان به اینکه  دو برابر  تقاضای فعلی  ظرفیت  خوابگاهی وجود دارد اظهارداشت: در خصوص تجهیز ات آزمایشگاهی از موسسات پیشرو هستیم

وی با اشاره به اینکه صنعت چاقوی زنجان  ازمحصولات  استراتژیک  است  ادامه داد:  دانشگاه با تولید ورق چاقو که کیفیت بالاتری نسبت به مشابه خارجی دارد درصدد عرضه این محصول با قیمت پایین به فعالین این عرصه را دارد.

فیروفر در ادامه با بیان اینکه  برای رفاه بیشتر دانشجویان و کاستن از دغدغه های آنان اقدامات مهمی در خصوص ارائه تسهیلات صورت گرفته است اظهارداشت: طرحی  در دست اجرا داریم که دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل شهریه خود را  پراخت کنند  که فعلا عملیاتی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه  واحد زنجان ذیل سیاستهای دانشگاه آزاد کشور در مسیر توسعه با محوریت دادن به مسایل  منطقه حرکت می کند اضافه کرد:دانشگاه آزاد بعد ۳۷سال تجربه وارد گام دوم شده و سیاست ما در حوزه آموزش و پژوهش متحول شده است.

این مسئول با بیان اینکه در برخی رشته ها فقط نظریات غربی را ارایه می دهیم ابرازداشت: از شعار تعامل دانشگاه و صنعت نتوانستیم نتیجه بگیریم ودر حال حاضر درصدد حرکت به سمت رشته های کار آفرین هستیم.

رییس دانشگاه آزاد استان زنجان با بیان اینکه برای جذب دانشجوی خارجی شرایطی تعریف شده که استان زنجان این پتانسیل را ندارد گفت:واحد زنجان پتانسیل های جدیدی را تعریف کرده که در صورت موافقت، این واحد نیز به شمار دانشگاههای بین المللی خواهد پیوست.

گفتنی است :دانشگاه آزاد زنجان با ۴۰۰رشته محل،۲۶ رشته دکترا،۶۵ رشته کارشناسی ارشد و ۱۵۰رشته محل کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو بدون آزمون ورودی کرده است.

 انتهای پیام/


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.