البرز- رئیس اتاق بازرگانی ضمن انتقاد از شرایط حاکم بر فضای اقتصادی کشور گفت: فضای فعلی کسب و کار در کشور دستخوش تغییر شده است.

فضای فعلی کسب و کار در کشور دستخوش تغییر شده است

به گزارش قدس آنلاین، رحیم بنامولایی در نشست خبری صبح امروز شنبه که با موضوع تکریم اصحاب رسانه و روز خبرنگار برگزارشد گفت: برای ایجاد ثبات در حوزه اقتصاد ابتدا باید شفافیت به صورت کامل اجرا شود.

وی با بیان این که فضای فعلی کسب و کار در کشور دستخوش تغییر شده است گفت: باید مشخص شود که یک واحد تجاری به چه میزان وام نیاز دارد که توان بازپرداخت آن را داشته باشد این در حالی است که متأسفانه یک واحد تولیدی ۵۰ هزار میلیارد وام دریافت می کند در صورتی که قادر به بازپرداخت آن پول نیست.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز تصریح کرد: با درج ایران کد بر روی کالاهای تولیدی شناسنامه و سوابق تولیدکننده و کالا مشخص می شود و با فشردن یک دکمه معلوم می شود اما به دلیل عدم وجود شفافیت تا به حال این اتفاق به اجرا در نیامده است.

بنامولایی ضمن درخواست ازاصحاب رسانه گفت: خبرنگاران باید با صداقت صدای افراد دغدغه مند بوده و از کسانی که مخالف شفافیت و به دنبال منافع شخصی هستند انتقاد کنند.

وی ضمن اشاره به لزوم احداث شهرک های تحقیقاتی گفت: دیگر زمان آزمون و خطا به سر آمده و باید بدانیم که چه چیزی را از فضای صنعتی می خواهیم و می بایست هرچه سریع تر به سمت تحقق آن حرکت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز تصریح کرد: کشوری که در تحریم به سر می برد و مولد نیست نباید زیاده روی در مصرف داشته باشد و با ایجاد بستری مناسب جهت اصلاح الگوی مصرف می بایست به سمت توسعه و خودکفایی گام بردارد.

بنامولایی در خصوص لزوم وجود نمایشگاه در البرز گفت: امروز استان البرز معین کشورهای مالزی و لهستان بوده و با برخی شرکت های خارجی نیز در ارتباط است این در حالی است که اکنون برخلاف گذشته حرف های زیادی برای گفتن داریم و با نشان دادن محیط مختلف تجاری به سرمایه گذاران خارجی می گوییم که تحریم ها اثرآنچنانی بر ما نگذاشته و استان البرز آماده هرگونه برقراری تعامل با آن ها است.

وی گفت: ایران به نسبت سایر کشورها هزینه های بسیار اندکی برای تولید داشته و بهترین جا برای سرمایه گذاری و فعالیت تولیدکنندگان خارجی است اما باید مسیری مشخص را برای توسعه اقتصادی تعریف کنیم و جهت تحقق آن حرکت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اهمیت حمایت از سرمایه ها و نخبگان داخلی گفت: امروز باید در مسیر استراتژی سیاست های اقتصادی غیرنفتی و سیاست های اقتصادی متکی به بخش خصوصی حرکت کنیم اما متأسفانه بخش خصوصی تاکنون تنها در ۱۵ درصد اقتصاد کشور نقش داشته اند.

بنامولایی تصریح کرد: خوشبختانه در حد توان از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان تحت حمایت اتاق بازرگانی قرار گرفته اند چرا که اعتقاد داریم جهت تحقق توسعه باید از سرمایه های انسانی موجود نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: اتاق بازرگانی از افرادی که به نام تولید به دنبال سودجویی و منافع شخصی هستند حمایت نمی کند و تنها اصالت و فعالیت کارآفرینان موفق و دغدغه مند مورد حمایت این مجموعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.