سیستان وبلوچستان-مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶۵ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان گرد و خاک در روزهای اخیر روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

توفان ۴۶۵ نفر را در سیستان روانه بیمارستان کرد

به گزارش قدس آنلاین،مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶۵ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان گرد و خاک در روزهای اخیر روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

عبدالرحمن شهنوازی با اشاره به اینکه این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند،ادامه داد: ۱۲۷ نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

وی گفت: بیشینه سرعت توفان گرد و خاک روز گذشته در زابل به ۳۱ متر بر ثانیه معادل ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید که گرد و غبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۶۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: با افزایش سرعت توفان گرد و خاک به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت در زابل میزان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر روز گذشته به ۲۶ برابر حد مجاز رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.