قزوین_ مشاور هوافضای سپاه پاسداران گفت: خبرنگار باید آگاهی و پرسشگری خوب را که حق افراد است به کف جامعه منتقل کند.

خبرنگار آگاهی و پرسشگری خوب را به کف جامعه منتقل کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار کلام الله خلخالی روز شنبه در مراسم تجلیل و تقدیر از خبرنگاران عرصه تولید صادرات  که در سالن همایش شرکت صنعت پلاست آبیار به همت اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران به جز بیان و قلم، حلقه واسط کف جامعه با مدیران میانی و عالی دارند و اگر بخواهند تنها به دنبال انعکاس نقطه ضعف‌ها در جامعه باشند رسالت خود را انجام ندادند.

وی افزود: باید خبرهای رشد و شکوفایی و ضعف‌ها در کنار هم بیان شود، در واقع باید ضمن بیان ضعف‌ها امید نیز به جامعه تزریق شود و این جزء رسالت‌های مهم خبرنگار محسوب می شود.

مشاور هوافضای سپاه پاسداران به تزریق امیدآفرینی به جامعه تاکید و عنوان کرد: تزریق امید به جامعه زمینه ساز افزایش انگیزه در مردم منجر می‌شود و خبرنگاران در عرصه خبر باید به تزریق امید بپردازند و صداقت، رشادت و دقت خبرنگار دارای اهمیت است و به عبارتی یک خبرنگار واقعی کسی است که علاوه بر انعکاس ضعف ها و انتقادات امیدآفرینی را نیز به جامعه تزریق کند.

خلخالی یادآور شد: فعالیت هیچ فردی در جامعه بی عیب و نقص نیست اما باید سعی کرد که ایرادات را به حداقل رساند و نباید این ایرادات برآمده از غرض ورزی باشد؛ در انتقال خبر نیز باید با فردی آگاه مصاحبه و گفت‌وگو کرد و ابتدا محاسن را بیان کرد و سپس نقص‌ها را بیان کند. 

وی با اشاره به ظرفیت های ایران اسلامی ادامه داد: ظرفیت های بسیار خوبی را در کشور داریم و امروز در جای جای منطقه قلب مسلمین جهان برای انقلاب اسلامی می‌تپد، که این برآمده از صداقت و دوستی است.

مشاور هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به انتخابات پیش رو ادامه داد: انتخابات نزدیک است و ما در قبال نظام وظیفه داریم و در انتخابات باید پرسشگر باشیم؛ آن‌هایی که دل به ملت نبسته‌اند بیشتر از آن‌هایی که دل به ملت نبسته‌اند فعالیت می‌کنند.

خلخالی تصریح کرد: خبرنگار باید آگاهی و پرسشگری خوب را که حق افراد است به کف جامعه منتقل کند و اگر ما باتوجه به سلسله مراتب موجود پرسشگری نکنیم و افراد انتخاب شده به هر نحو که خواست اقدام کند و نظارت نباشد ما نیز مسئولیم.

وی بیان کرد: از آنجایی که انتخاب نماینده مجلس و رئیس جمهور توسط افراد و مردم جامعه انجام می‌شود، باید روشنگری و آگاهی در این زمینه توجه شود و نخستین وظیفه خبرنگار این است که درباره آنچه در جامعه وجود دارد بررسی کرده و نتایج را انعکاس دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.