مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: امیدوارم جامعه فرهیخته و پرتلاش خبرنگاران و رسانه، در ایفای نقش موثر خود در دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش موفق و موید باشند.

به چالش کشیدن خرده گفتمان های غیرواقعی مهمترین رسالت خبرنگاران و رسانه هاست

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در بازدید از موسسه فرهنگی و رسانه ای قدس و پایگاه خبری قدس آنلاین که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت، عنوان کرد: هرجا تلاش مجدانه ای در راه رضای خدا و در برابر تهاجم ناجوانمردانه دشمنان صورت بگیرد جهاد است و این اقدام در زمره مجاهدان راه خدا تلقی می شود.

وی افزود: در این عرصه کنونی، خبرنگاران سربازان خط مقدم دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی ایران هستند. بویژه اینکه تمسک رسانه ها به ولایت و وابسته به جریان اصیل و ارزشی انقلاب باشد. خوشبختانه روزنامه قدس و پایگاه خبری قدس آنلاین از این ویژگی برخوردار است.

وی اظهار کرد: تلاش ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس این است که آثار مجاهدت را حفظ و ارزشها را نشر دهیم. یکی از مهمترین حوزه های نشر، همین نشر گفتمانی و رسانه ایست که سعی می کنیم با رسانه ها در تعامل باشیم.

وی ابراز داشت: ادبیات حماسه و از خودگذشتی و ایثار و جهاد باید گفتمان قالب باشد. امروز یکی از عرصه های جدی، چالش گفتمانی است. برخی خرده گفتمانی هایی هستند که در برابر گفتمان اصلی و قالب سعی می کنند از طریق بزرگنمایی و استفاده از ضریب های تصاعدی در حوزه رسانه، خود را بزرگتر از آنچه هست جا بزنند.

یوسفعلی زاده ادامه داد: اما همیشه متن حقیقی و واقعی، گفتمان ایثار و از خودگذشتگی و کوتاه نیامدن در مقابل ظلم و ظالم بوده است و یاران رهبر معظم انقلاب به درستی توانسته اند ثابت کنند که برعهدی که بسته اند هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: گفت و گو در باره این گفتمان و به چالش کشیدن گفتمان های فرعی و غیر واقعی رسالت مهمی است که بر عهده رسانه های انقلابی است.

وی تاکید کرد: نباید به صرف اینکه هجمه ای رسانه ای از طرف دشمن به راه افتاده باشد، غیرت دینی و انقلابی را نادیده بگیریم. امپراتوری های خبری دشمن روزانه چند دروغ بزرگ و اخباری بدون هیچ سند و مدرک منتشر می کنند. دروغهایشان را هم در تیراژ میلیونها مخاطب منتشر می کنند به گمان اینکه بتوانند افکار عمومی دنیا را خط دهی نمایند. غافل از اینکه حقیقت در تمام تاریخ بر دروغ چیره شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.