نشان بین‌المللی شهر یادگیرنده از سوی کمیته ملی یونسکو شهرداری مشهد اهدا شد و این شهر به شبکه شهرهای یادگیرنده GNLC پیوست.

مشهد به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو پیوست

به گزارش قدس آنلاین، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: این نشان توسط موسسه UIL (موسسه یونسکو برای یادگیری درازمدت) به شهرهایی داده می‌شود که طرح‌های خلاقانه برای افزایش یادگیری و سواد ارائه می دهند.

شهریار آل شیخ افزود: طرح شهرداری مشهد با نام «وقف سواد» طرح ساده و مبتنی بر مشارکت مردمی است و در این طرح هدف‌گذاری شده است که تا سال ۱۴۰۰ مشهد به شهر بدون بی‌سواد تبدیل شود.

وی اظهار داشت: در این طرح برای ریشه کنی بیسوادی از ظرفیت های شهرداری، آموزش و پرورش و خیران استفاده می شود و شهرداری وارد فعالیت عملیاتی نمی گردد بلکه برای فراهم شدن زیرساخت های تحقق اجرای طرح شامل فضای آموزشی، مشوق ها و اطلاع رسانی ها از ظرفیت های خود استفاده می کند.

وی گفت: ۲۹ هزار بیسواد در مشهد وجود دارند که اغلب آنها در حاشیه شهر هستند که این تعداد باید تا سال ۱۴۰۰ باسواد شوند.

آل شیخ افزود: در گام بعدی و برای بعد از سال ۱۴۰۰ نیز سوادآموزی مهاجران و افزایش سایر سوادها نظیر سواد مالی در نظر گرفته خواهد شد.  

وی اظهار داشت: شهر هوشمند بدون وجود مردم هوشمند محقق نمی شود و برای رسیدن به توسعه پایدار باید سطح عمومی سواد در جامعه افزایش یابد.

در مجموع ۲۲۴ شهر از ۵۲ کشور دنیا عضو شبکه شهرهای یادگیرنده هستند.

این نشان از سوی کمیته ملی یونسکو روز شنبه نوزدهم مرداد توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تهران به شهرداری مشهد اهدا شد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.