رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به استقبال گرم زائران از برنامه‎های پرسمان دینی، تعداد این جلسات افزایش یافته است.

پرسمان‎های دینی با موضوع غدیر و امامت در دهه ولایت

محمدحسین مروج کاشانی/

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به استقبال گرم زائران از برنامه‎های پرسمان دینی، تعداد این جلسات افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام مهدی حسن‎زاده درباره کیفیت برگزاری پرسمان دینی گفت: در 30 دقیقه ابتدایی هر برنامه کارشناسان مسائل مربوط به آن جلسه را تبیین می‌کنند و در ادامه مخاطبان می‌توانند پرسش‌های خود را به صورت کتبی از استاد برنامه بپرسند و در همان جلسه پاسخ خود را دریافت کنند.

وی افزود: همچنین در این جلسات بر اساس گفتار استاد مسابقه‌ای به عمل می‌آید و در پایان به برندگان به رسم یادبود و تبرک هدایایی اعطا می‌شود.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی تبیین الگویی کارآمد و جامع از نظام تعلیم و تربیت اسلامی در حوزه‌های خانواده، جوان و اجتماع برای عموم زائران حرم مطهر رضوی را هدف برگزاری جلسات پرسمان دینی عنوان کرد و گفت: این جلسات از جمله برنامه‌های موفق اداره پاسخگویی به سؤالات دینی است که در آن سعی شده با نگاه‌های عمیق به مسائل معرفتی، تربیتی و خانوادگی، فرصتی را برای پرسش و پاسخ، اندیشیدن، فهمیدن و رسیدن به معارف زلال و ناب دینی فراهم آورد.

پرسمان‌های دینی در دهه ولایت و امامت

از سوی اداره پاسخگویی به سؤالات دینی حرم مطهر رضوی و در دهه ولایت و امامت، پرسمان‌های دینی با موضوعات مرتبط با غدیر و امامت در صحن جمهوری اسلامی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

رئیس این اداره در این باره اظهار داشت: این پرسمان‌ها، با توجه به فرارسیدن دهه ولایت و امامت که از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم نام‌گذاری شده است و با عنایت به حضور انبوه زائران در دهه ولایت و امامت در بارگاه مقدس امام رئوف حضرت امام رضا(ع) در راستای معرفت‌افزایی و ارتقای بینش مذهبی و دینی زائران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده ادامه داد: پرسمان دینی با موضوع روش زمامداری در سیره حکومت امام علی(ع) با حضور حجت‌الاسلام حبیب عباسی در تاریخ 23 مرداد ماه ساعت 20:45 و پرسمان دینی با موضوع امامت و رهبری در جامعه با حضور حجت‌الاسلام رضا محمدی در تاریخ 25 مرداد ماه ساعت 18 برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: پرسمان دینی با موضوع نقش آزادگان در استقلال جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام کمیلی در تاریخ 26 مرداد ماه ساعت 20:45 و پرسمان دینی با موضوع غدیر و امامت در کلام امام رضا(ع) با حضور حجت‌الاسلام حبیب عباسی در تاریخ 28 مرداد ماه ساعت 18 برگزار می‌شود.

این مقام مسئول بیان داشت: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ارتباط می‌توان به پرسمان دینی با موضوع غدیر و دفاع از تشیع و با محوریت بزرگداشت علامه امینی(ره) با حضور حجت‌الاسلام رضا محمدی در تاریخ 30 مرداد ماه ساعت 20:45 اشاره کرد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده یادآور شد: با توجه به برگزاری نشست تخصصی خط روشنگری با موضوع بازخوانی جنایات آمریکا  که در اواسط تیرماه سال جاری برگزار شد، مخاطبان این نشست در تاریخ 28 مردادماه و در محافل و مساجد محل فعالیت خود در شهر مشهد مقدس، اقدام به تبیین جنایات آمریکا خواهند نمود و به دبیرخانه مرتبط با این موضوع، گزارش لازم را ارائه خواهند کرد.

سخنرانی‌های حرم مطهر در دهه ولایت و امامت

همچنین از سوی اداره تبلیغات اسلامی و مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی با دعوت از سخنرانان و وعاظ مذهبی و دینی، مراسم سخنرانی مرتبط با دهه ولایت و امامت به همراه مداحی ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) و اجرای گروه تواشیح در حرم مطهر حضرت رضا(ع) در این دهه پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید آخوندی، رئیس این اداره در این باره اظهار داشت: مراسم سخنرانی در دهه ولایت و امامت با حضور سخنرانانی همچون حجج اسلام والمسلمین فرحزاد، حاج علی اکبری، حسینی قمی، حاج ابوالقاسمی دولابی، سیدجعفر طباطبایی، اسلامی‌فر، مشیری و... مطابق برنامه تنظیمی صبح‌ها از ساعت 11:20 تا اذان ظهر در رواق‌های امام خمینی(ره) و دارالحجه(عج) و ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و عصرها از ساعت 18:15 تا ساعت22 در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم سخنرانان در موضوعاتی از جمله فلسفه قربان در کلام امام رضا(ع)، غدیر در نهج‌البلاغه، جایگاه دعا در فرهنگ اسلام، امام‌شناسی و آداب زیارت، فلسفه دعا و تأثیر آن، جایگاه دعا در فرهنگ اسلام، غدیر استمرار حرکت انبیا(ع) و... به ایراد سخن خواهند پرداخت.

این مقام مسئول یادآور شد: همچنین ذاکران اهل بیت(ع) از جمله سیدجعفر ماهرخسار، سیدمهدی میرداماد، ابراهیم قانع، مرتضی طاهری، مهدی سلحشور، سعید حدادیان، علی ملائکه و... در این مراسم و مطابق برنامه تنظیمی به مداحی می‌پردازند و گروه تواشیح نیز در این دهه اجرای برنامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.