یزد –دبیرشورای ساماندهی امور سالمندان استان یزد گفت : با توجه به افزایش نرخ سالمندی در استان ، از تمامی دستگاه ها انتظار می رود در برنامه ریزی ها برای حوزه سالمندی مشارکت کنند.

نرخ سالمندی دراستان یزد در حال افزایش است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، محمود آسایش در نشست شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان اردکان اظهار داشت : با توجه به افزایش نرخ سالمندی در استان( ۹.۳ استان یزد، شهرستان اردکان ۸.۶ ) از تمامی دستگاه ها انتظار می رود در برنامه ریزی ها برای حوزه سالمندی مشارکت کنند.

وی افزود : بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ از جمعیت ۷۹ میلیونی کشور، ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر یعنی ۹.۲۸ درصد سالمند هستند و پیش بینی می شود که درصد سالمندان ایران تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۱۰ و تا ۲۰۵۰ به بیش از ۳۰ درصد برسد .

در ادامه این نشست رئیس اداره بهزیستی اردکان اظهار داشت : بهزیستی اردکان به عنوان متولی امر سالمندان شهرستان ، برنامه های مختلفی را برای خدمت رسانی به این قشر در دست اجرا دارد که از جمله آنها می توان به ایجاد مرکز تحقیقات سالمندی شهرستان اردکان، تشکیل بنیاد فرزانگان، طرح توانمند سازی سالمندان با هدف حفظ و افزایش سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان، ایجاد مراکز روزانه و ویزیت در منزل سالمندان و آگاهسازی و تغییر نگرش شهروندان در مورد سالمندان و فرهنگ سازی شایسته در نحوه برخورد با سالمندان و حفظ حرمت و جایگاه آنان در محیط خانه و خانواده و اجتماع اشاره نمود

حمیدرضا پایدارفر افزود : مرکز تحقیقات سالمندی شهرستان اردکان مأموریت دارد تا با بسیج دستگاه‌های مرتبط در امر خدمات رسانی به عنوان قطب سالمندی کشور بکوشد و با ایجاد سیستم یکپارچه و منسجم، خدمات جامع سالمندی در کشورمان را گسترش دهد و از این طریق بتواند به افزایش سطح کیفیت زندگی سالمندان و رعایت تکریم و جایگاه اجتماعی آنان کمک برساند.

معاون فرمانداراردکان هم دراین نشست گفت: دوران سالمندی دوران حسّاس و مهمّی است که باید ضمن تدارک برنامه‌ای جامع‌نگر برای حمایت از سالمندان، بتوانیم از تجربیّات آنان نیز به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

علیرضا جدیدی افزود: در فرهنگ و دین ما بر لزوم توجّه به سالمندان تأکید شده است و با توجه به پیری جمعیّت در ایران، باید برنامه‌ریزی اصولی و علمی در این خصوص صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.