سمنان-در همین زمانی که قیمت زمین و مصالح و به دنبال آن خانه و کاشانه سر به آسمان گذاشته و به نظر نمی رسد که دیگر یک خانواده کم بضاعت و آسیب پذیر بتواند سرپناهی برای خود دست و پا کند عده ای در قالب انجمن خیران مسکن ساز در استان های مختلف کشور سعی دارند تا این رویا را برای افراد کم بضاعت به تحقق برسانند.

محرومان سمنان زیر سقف مهربانی خیران

قدس آنلاین-گروه استان ها:انجمن خیران مسکن ساز در استان سمنان نیز یکی از ۱۲۰ شعبه ای است که مردم و اعضایش دست به دست هم داده تا سقفی از جنس مهربانی برای محرومان و مستضعفان برپا کرده است .

در این انجمن هم چون سایر انجمن های فعال در کشور خیران با کمک و مشارکت مردم توانسته اند در طی سال های گذشته افزون بر یک هزار مسکن را برای استفاده محرومان به سرانجام برسانند که اقدامی قابل شایسته است البته این اقدام خود با مشکلات و موانع بسیاری روبروست که بهتر است از زبان مدیر عامل آن شنیده شود.

 مسکن ارزان گران در می آید

حسین هوشنگ مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان سمنان با بیان اینکه این انجمن تا سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۰۵۳ واحد را احداث و به متقاضیان تحویل داده است می گوید: انجمن خیران مسکن سازان به دنبال سود نیست  و در مجموع قیمت تمام‌شده مسکن در این بخش چون خیرساز است، در قیاس با سایر ساخت‌وسازها ارزان‌تر است.

وی اظهار می کند: اما متاسفانه  به دلیل افزایش نرخ ارز و به دنبال آن مصالح ساختمانی و لوازم مصرفی توان جامعه هدف خیران مسکن‌ساز روزبه‌روز کمتر می‌شود.

انجمن خیران مسکن‌ساز استان سمنان تا پایان سال گذشته یک هزار و ۵۳ واحد مسکونی احداث و تحویل افراد نیازمند کرده است وی با بیان اینکه در حال حاضر مسکن ارزان و خیرساز، گرفتار نوسان نرخ ارز و گرانی مصالح ساختمانی شده است بیان می کند: انجمن خیران مسکن‌ساز با قیمت تمام‌شده خانه‌های احداثی را به متقاضیان تحویل می‌دهد و لذا سودی در ساخت مسکن ارزان در کار نیست اما همین مسکن ارزان به دلیل افزایش قیمت مصالح چندان هم ارزان در نمی اید.

وی با اشاره به اینکه نخستین تأثیرات نوسان بازار ارز بر قیمت مصالح ساختمان نمایان شد، تصریح کرد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی در قیمت نهایی خانه‌ها تأثیرگذار است.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان سمنان ابراز می کند: بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی باعث می‌شود تا قیمت نهایی مسکنی که خیران می‌سازند رشد داشته باشد و در نتیجه این معادله، توان جامعه هدف ما کمتر می‌شود.

وی در خصوص برنامه های این انجمن در سال جدید نیز می گوید: تعداد ۵۱ واحد در سال ۹۸ در شهرستان‌های شاهرود و گرمسار برنامه ریزی و در دست ساخت است.  و تاکنون برای خانواده‌های دارای دو معلول ۱۹ واحد ساخته شده و ۲ واحد دیگر در دست ساخت است.

دستگاه های دولتی پای کار بیایند

دستگاه های دولتی و اجرایی به دلیل اینکه بخش مهمی از تسهیلات و ابزار کار و امکانات را در اختیار دارند لذا کمک شایانی در شتاب دهی به این نوع خدمات می توانند داشته باشند و این موضوع یکی از درخواست های انجمن خیران مسکن ساز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در همین رابطه ضمن قدردانی از تلاش این انجمن برای بهره گیری از ظرفیت های مردمی و مشارکت خیران در راستای کمک به محرومان و مستضعفان اظهار می کند: موقعیت سازمان‌های مردم نهادی مانند خیران مسکن ساز وابسته به مردم است و باید برای جذب خیران بیش از پیش تلاش شود اما لازم است تا در کنار بهره گیری از ظرفیت های مردمی بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز همکاری بیشتری با این انجمن داشته باشند.

منوچهر فخری با بیان اینکه انجمن خیرین مسکن‌ساز استان سمنان تا پایان سال گذشته یک هزار و ۵۳ واحد مسکونی احداث و تحویل افراد نیازمند کرده است عنوان می کند: تاکنون با فعالیت این انجمن تعداد ۲۱ واحد مسکونی شهری به خانواده‌های دارای حداقل ۲ معلول اختصاص‌یافته که تاکنون ۱۹ واحد تکمیل و تحویل‌شده است.

وی در پاسخ بخ این سوال که دولت چه اقدامی در راستای کمک به این نیک اندیشی دارد اظهار می کند: در این راستا واگذاری زمین رایگان و تسهیلات در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۵۳ مسکن توسط  انجمن خیرین مسکن ساز ساخته و تحویل متقاضیان شده است ادامه می دهد: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون کمک برای این واحدها توسط خیرین اهدا شده است.

وی می افزاید: در خصوص مسکن خانواده‌های دارای معلولیت هم کارهای خوبی صورت گرفته و از طریق ۱۵ میلیون تسهیلات و کمک بهزیستی و کمیته امداد و ۵ میلیون کمک توسط خیرین این مسکن‌های ارزان قیمت ساخته و تحویل می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت انجمن خیرین مسکن‌ساز استان سمنان در راستای خانه‌دار کردن محرومان این استان با استفاده از ظرفیت خیران ابراز امیدواری می کند که این انجمن بتواند امسال تعداد ۱۲۱ واحد مسکونی با اعتباری حدود سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را در سطح استان احداث و به محرومان و نیازمندان اهدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.