همدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تشکل انجمن صنفی خبرنگاران با عضویت حداقل ۵۰ عضو تشکیل می شود

تشکل انجمن صنفی خبرنگاران با عضویت حداقل ۵۰ عضو تشکیل می شود

 به گزارش قدس آنلاین ،احمد توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: دقیق ترین و شفاف ترین آمار نرخ بیکاری و نرخ مشارکت استانهای کشور را متولی آمار یعنی مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی آمار کشور ارائه می دهد و هر گونه حدس و گمان و تخمین های غیر کارشناسی تنها نظرات شخصی افراد است در غیر این صورت باید بگویند مبنای محاسبات آماری آنها بر اساس چه مستندی و آمار چه مرجعی می باشد؟ لذا اظهارنظرهای غیر کارشناسی و بدون اتکاء نه تنها مساله ای را حل نمی نماید بلکه خدای ناکرده سبب القای بی اعتمادی و ناامیدی در بین آحاد مردم جامعه می گردد.

  توصیفیان تاکید داشت: آماری که مرکز آمار ایران در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری استانها ارائه می دهد کاملاً مستقل از افراد و مسئولین استانها تهیه می گردد و همه استانها در یک زمان مشخص و معمولاً در ماههای میانی فصول با یک ابزار مشترک سنجش می شوند و در نهایت مسئولین استانی و ما نیز پس از انتشار آمار در سایت درگاه ملی آمار ایران به نتایج آن دسترسی پیدا می کنیم.

 دبیر کارگروه اشتغال استان با اشاره به اینکه آمار انتشار یافته از سوی مرکز آمار ایران مربوط به وضعیت اشتغال و بیکاری استانها در فصل بهار می باشد، گفت: با توجه به اینکه در فصول بهار و تابستان، فعالیتهای مربوط به حوزه کشاورزی، گردشگری، ساخت و ساز و .... در استان رونق بیشتری دارد لذا طی این دو فصل نرخ بیکاری به صورت تک رقمی کاهش می یابد این در حالی است که در فصول پاییز و زمستان نرخ بیکاری حتی به سمت دو رقمی شدن می رود.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد نرخ بیکاری حدود ۱۰ درصد در سال بیانگر وجود حدود ۵۱ هزار نفر بیکار در استان همدان است بنابراین تعداد بیکاران ما کم نیست و این آمار نشان دهنده ریشه کنی بیکاری در استان نیست بلکه به معنای قرار گرفتن استان در مسیر کاهش بیکاری و توسعه است. نکته دیکر اینکه حمایت و طرحهای دولت در حوزه اشتغال روستایی، فراگیر، تبصره ۱۸،  مشاغل خانگی و ...نیز در این مهم تأثیر بسزایی داشته است.

 توصیفیان افزود: با وجود نرخ بیکاری تک رقمی در استان نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی استان ۱۲ تا ۱۳ درصد می باشد به گونه ای که از تعداد ۵۰۲۲۸ نفر بیکار استان تعداد ۱۶۰۹۷ نفر را بیکاران دانشگاهی در بر می گیرد بنابراین نزدیک به ۳۰ درصد از بیکاران استان را جمعیت فارغ التحصیل دانشگاهی تشکیل داده است و این امر نشانگر عدم تطابق نظام آموزش عالی با نظام بازار کار استان و کشور و توجه به مدرک محوری به جای مهارت گرایی نیروی انسانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.