مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: استاندار خراسان رضوی تاکید ویژه و فوری بر ساخت شهرک های اقماری برای شهر های پر جمعیت دارند، از این رو مکان یابی برای ساخت یک شهرک اقماری برای شهر مقدس مشهد شروع شده است.

یک شهرک اقماری در اطراف مشهد ساخته خواهد شد

محمد رضا اخوان عبداللهیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در حوزه حاشیه شهر و بافت فرسوده شهرمقدس  مشهد با مدیریت استاندار خراسان رضوی ، برنامه ریزی برای ساخت 10هزار واحد مسکونی در دست اقدام است که با کمک آستان قدس رضوی، شهرداری، راه و شهرسازی ، استانداری و بنیاد مسکن ساخت آنها آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال رونق تولید توجه به حوزه مسکن ضروری است، تصریح کرد: همچنین  برای ساخت حدود 8هزار واحد نیز ، زمین آماده سازی شده و تحویل واحد مسکن برای شهرهای زیر 100 هزار نفر شده است ، از طرفی بنا است  حدود 3هزار واحدمسکونی  نیز به صورت مشارکتی در استان خراسان رضوی ساخته شود  .

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان خراسان رضوی افزود: امسال برنامه ریزی برای ساخت حدود 50هزار واحد مسکن برای این استان  نیز در راستای طرح ملی و 50هزار واحد نیز به صورت هدفمند برای اقشار آسیب پذیر، حاشیه های شهر های استان و باز سازی بافت های فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.

اخوان عبداللهیان تصریح کرد: از طرفی استاندار خراسان رضوی به صورت فوری اعلام کرده اند که بررسی و برنامه ریزی برای ساخت شهرک های اقماری در شهر های پرجمعیت استان مورد تاکید قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ، ساخت این شهرک ها بر اساس سرریز جمعیتی که چه تعداد و میزان باشد، متغیر خواهند بود و همچنین بنا است  در فاصله15کیلومتری از شهرها ساخته شوند، افزود: از این رو  در حال حاضر در فاز شناسایی و مکان یابی برای ساخت یک  شهرک اقماری برای شهرمقدس  مشهد هستیم وبه محض اینکه مطالعات در این زمینه به پایان برسد مراحل بعدی ساخت این شهرک اقماری را شروع خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.