خوزستان_ مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان از احداث واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: نقدینگی، بازار و تامین مواد اولیه و توجه به ضرورت بازنگری قوانین مهم ترین مشکلات صنایع کوچک است.

ضرورت بازنگری در قوانین صنایع کوچک/عملیات احداث ۹ واحد تولیدی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ۲۰ مرداد به مناسبت روز ملی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اظهار کرد: ۴۹ طرح در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان آماده افتتاح است. این طرح ها با اعتبار ۳۸۰ میلیارد اجرایی شده‌اند، با افتتاح این طرح ها توسعه زیرساخت ها در شهرک های صنعتی اندیمشک، دزفول شوش، شادگان اهواز بهبهان ایذه مسجدسلیمان خرمشهر امیدیه بندرامام رامهرمز، رامشیر و آبادان صورت می گیرد .
محمدیان با خبر از اینکه عملیات اجرایی ۳۵ طرح در سال ۹۷ آغاز و در مردادماه ۹۸ به پایان رسیده است افزود: ۴۸ طرح عمرانی از محل منابع داخلی شرکت شهرک های صنعتی و اعتبارات استانی اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: ۲۱ واحد صنعتی با ایجاد اشتغال برای ۲۳۸ نفر در سال گذشته و ۳ واحد صنعتی در سه ماهه اول سال ۹۸ به چرخه تولید بازگشته اند.
۱۸ واحد تولیدی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان آماده افتتاح هستند. افتتاح این طرح ها اشتغالزایی ۵۰۰ نفر به دنبال دارد و میزان سرمایه گذاری ۴ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال است.

محمدیان اضافه کرد: این طرح در زمینه صنایع غذایی، فلزی نفت و گاز و پوشاک چوب و قطعات صنعتی هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: عملیات اجرایی احداث ۹ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی با اشتغالزایی ۴۹۱ نفره به زودی شروع می شود. که میزان سرمایه گذاری آن  ۲۲۰ میلیارد ریال است، ۱۸ ماهه به بهره برداری می رسند و در زمینه صنایع شیمیایی، غذایی، فلزی هستند.

وی نقدینگی و بازار و تامین مواد اولیه را مهم ترین مشکلات صنایع کوچک خواند و اظهار داشت: توجه به ضرورت بازنگری در قوانین است چراکه  متاسفانه صنایع کوچک هنوز قوانین قدیمی است و بازنگری نشده است.

او گفت: وظیفه اصلی ما ایجاد و تامین زیرساخت های اصلی سرمایه گذاری شرکت های کوچک و متوسط شده و از سال های گذشته حمایت از صنایع کوچک هم به مجموعه وظایف ما اضافه شد. استقرار کلینیک صنعت از اقدامات ما برای عارضه یابی مشکلات واحدهای صنعتی است.

محمدیان خبر داد: طرح هایی که توسط بانک تملک شدند شناسایی و ۱۵ واحد را به متقاضیان جدید واگذار کردیم و ۴ طرح هم به چرخه تولید برگشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.