آیین گرامی داشت روز خبرنگار به همت بسیج رسانه استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

خبرنگاران ضریب مطالبه گری را در جامعه افزایش دهند

به گزارش قدس آنلاین، در مراسمی در محل مجتمع آیه های شهر مقدس مشهد،آیین گرامی داشت روز خبرنگار برگزار شد. جعفر مروارید مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در این مراسم گفت:خبرنگاری در شرایط جنگ اقتصادی کنونی یک جهاد است.

وی تصریح کرد: رسانه در شرایط کنونی به مثابه یک خرد ارزش آفرین است که میراث گذشته و کنونی را به جامعه منتقل می کند. از طرفی ارتباط دولت و رسانه یک رابطه دو سویه و مبتنی بر نقد است و دامنه مخاطب رسانه خراسان رضوی مبتنی بر وجود امام رضا(ع)، جهانی است .نقش رسانه  در دنیای کنونی بی بدیل است و در چشم انداز بیانیه گام دوم رهبری نقش رسانه تاثیر گذاری دارد. 
مروارید افزود: همچنین در سال رونق تولید ،رسانه در تحقق مثلث توسعه فرهنگی و اقتصادی که توسط استاندار خراسان رضوی تبیین شده است بسیار موثر می باشد.
وی ادامه داد: دهه آینده جهان دهه فضای مجازی است که رسانه ها باید به ان توجه داشته باشد .
علیرضا رزم حسینی،استاندار خراسان رضوی  نیز در این مراسم گفت: فلسفه عید قربان ،قربانی کردن همه امور نفسانی است.
وی تصریح کرد: رسالت خبرنگاری باید در ادامه مسیر شهیدان همچون شهید صارمی باشد.
رزم حسینی بیان داشت:خداوند ارزش قلم را با قسم کردن به ان یاد کرده است که خبرنگاران باید با صداقت و دقت به این مسئولیت عمل کنند.
وی افزود:در شرایط کنونی خبرنگاران باید به وحدت رویه در کشور و استان در کنار شفافیت سازی، بپردازند و فرهنگ اصیل  خبرنگاری باید در جامعه نهادینه شود.
رزم حسینی با بیان اینکه استان خراسان رضوی در حوزه رسانه صاحب سبک است و بعد از تهران بیشترین مخاطب و رسانه را در اختیار دارد،بیان داشت: از طرفی خبرنگاران دغدغه های زیادی همچون امنیت شغلی و پاسخگو بودن مسئولان را دارند  .همچنین خبرنگاران ضریب مطالبه گری را باید در جامعه افزایش دهند. از طرفی سیاست ما در استان برای احقاق حق معترضان که گلایه هایی از برخی سازمان کم کار دارند گفتگو و احقاق حقوق انها است و به هیچ وجه از روش قهری برای مقابله با انها استفاده نخواهیم کرد.ما حکومت مردم پایه هستیم و باید برای احقاق حقوق مردم از همه دستگاه ها مطالبه گری کنیم. 
وی افزود: به زودی نشست خبری با خبرنگاران برگزار خواهیم کرد و مسائل استان از جمله توسعه اقتصادی،حاشیه نشینی ،انتقال آب،مسائل کشاورزی را با آنها مطرح خواهیم کرد. 
رزم حسینی افزود: صدا وسیما هم باید مطالبات به حق مردم را بیان کند زیرا بخشی از اعتراض های مردم به خاطر کم کاری برخی دستگاه های اداری است .خراسان رضوی در صورت تعامل همهم سئولان  باهم و همچنین مردم می تواند استان نمونه کشور در همه زمینه ها باشد.
در این مراسم از سه پیشکسوت رسانه استان حسین پور حسین،محمد مهرنیا و خجسته ناطق تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.